امام جمعه موقت ارومیه گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تغذیه روح انسان است، بنابراین نباید از این ایام به راحتی غفلت ورزید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: در این ماه مبارک انسان‌ها به معنای واقعی کلمه میهمان خداوند متعال هستند، چرا که خداوند به صراحت فرموده که روزه مال من است و خودم پاداش آن را می‌دهم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با اهمیت این ماه در مقایسه با سایر ماه‌های سال احادیث قدسی بسیار زیادی وجود دارد، افزود: باید این احادیث را برای خود و دیگران با هدف تشویق به روزه‌داری یادآوری کنیم، امید که در این ماه برای رشد معنوی و الهی انسان‌ها گام‌های بلندی برداشته شود.

سلامتی با اظهار به اینکه روزه‌داری علاوه بر برکت‌های معنوی، آثار مثبتی نیز بر جسم و جامعه بر جای می‌گذارد، خاطرنشان کرد: هر چقدر بیشتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر در ارتباط با روزه‌داری مطالعه می‌شود، ابعاد دیگری از آن را کشف کرده و بر تاثیر مثبت آن واقف می‌شویم.

وی با اظهار به اینکه در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، به فضیلت‌های بی‌شمار آن اشاره کرد، بیان داشت: باید در راستای بهره‌برداری معنوی از این ماه همه مردم تلاش کرده، و برای رشد سجایای اخلاقی و دور کردن گناهان از خود همت مضاعفی را آغاز کرده، چه بسا از نظر معنوی نیز صعود کنند.

امام جمعه موقت ارومیه به فرا رسیدن سالروز وفات همسر گرامی نبی اکرم (ص) اشاره کرد و رسیدن این روز را به همگان تسلیت گفت و بیان داشت: وی علاوه بر اینکه خالصانه و از صمیم قلب ثروت و اموال خود را در اختیار مروجان اسلام قرار داد، بلکه خود نیز به انحای گوناگون در ترویج این دین آسمانی تلاش کرد.

وی جوانان را به تامل پیرامون شخصیت، زندگی و فعالیت‌های ایشان فراخواند و گفت: حضرت خدیجه به عنوان یک بانو نه ‌تنها الگوی زنان بلکه اسوه‌ای نیکو و شایسته برای مردان نیز قلمداد می‌شود، که نباید از تدبر و تامل در مورد فعالیت‌ها، خدمت‌ها و منزلت ایشان غفلت ورزید./س

برچسب ها: انسان ، ارومیه ، جسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.