امام جمعه قم گفت: جریان سلفی‌گری تکفیری چهره تابناک اسلام و پیامبر گرامی اسلام را خشن معرفی کرده‌اند و موجب ایجاد تفرقه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه برگزار شد با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) الگوی ارزنده‌ای هستند و ایشان افتخار این را دارند که مادر حضرت زهرا(س) باشند.

وی در ادامه معرفی ابعاد شخصیت حضرت خدیجه(س) را مورد تاکید قرار داد و افزود: این بانوی بزرگوار علاوه بر همسری پیامبر مدال افتخار نخستین زن مسلمان را دارا است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: در مورد شخصیت امام حسن(ع) اوصاف بسیاری است و یکی از این ویژگی‌ها اکرام نیازمندان است.

وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) در کمک رسانی به نیازمندان هدفمند عمل کرده و آموزش این افراد را نیز مد نظر قرار می‌دادند افزود: امت ولایی و نوع دوست ما باید در ماه مبارک رمضان با الگوگیری از امام حسن(ع) از ارائه کمک به نیازمندان دریغ نکنند.

سعیدی بیان کرد: جریان سلفی‌گری تکفیری چهره تابناک اسلام و پیامبر گرامی اسلام را خشن معرفی کرده‌اند و موجب ایجاد تفرقه شده‌اند.

وی ادامه داد: علمای جهان اسلام در برابر این جریان باید کار فرهنگی گسترده را در کشورهای اسلامی در دستور کار قرار دهند و پیروان فرقه‌های مذهبی را آگاه کرده و ضمن تاکید بر تقویت وحدت، از بیان مسائل تفرقه آمیز خودداری کنند./س

برچسب ها: قم ، چهره ، اسلام ، خشن ، سلفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.