فيروزه آدابي گفت: یک گوینده باید برای اطلاع از اخبار روز حداقل به دو بخش خبری گوش کند.

فیروزه آدابی گوینده  رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران  گفت: گوینده ویترین برنامه  محسوب می شود بنابراین با گویندگی خوب و قدرتمند خود سطح کیفی برنامه را بالا می برد و بر عکس آن نیز یک گویندگی ضعیف زحمات کشیده شده برای یک برنامه را از بین می برد.

وی عنوان کرد: نقش گوینده به عنوان ویترین برنامه برای شنونده مهم است چون شنونده با کار رسانه  آشنایی ندارد یکی از صفات گوینده باهوش بودن اوست  برای مثال یک گوینده باید دستورهای اتاق فرمان را به خوبی درک کند گوینده باید علاوه بر گویندگی با برنامه سازی هم آشنایی داشته باشد.

آدابی اظهار داشت: من علاوه بر گویندگی کار نویسندگی و سردبیری هم  انجام  می دهم یک گوینده باید از اخبار روز در  اجرای  برنامه خود استفاده کند ممکن است که عوامل برنامه ساز  هم از وجود آن خبر مطلع نباشند.

وی افزود: گوینده باید مطالعاتی در زمینه های مختلف از جمله پزشکی، سیاست، شعر، تکنولوژی و مسائل روز داشته باشد.

اين گوينده راديو عنوان داشت:  چون در رادیو نمایش حالات چهره  امکان ندارد و تنها وسیله برقراری ارتباط با مخاطب صدا است از این جهت کار رادیو از کار تلویزیون سخت تر است.

وی تصریح کرد: گوینده باید در طول شبانه روز حداقل به دو بخش خبری گوش کند گوینده ای که برنامه  رومین دارد به واسطه آشنایی با روحیه مخاطب خود موفق تر از گوینده ای است که برنامه غیر روتین دارد./ي2
برچسب ها: گوینده رادیو ، آدبی ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار