وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ارائه آثار نمایشی قرآنی یکی از اولویت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید محمد حسینی در افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، با بیان این مطلب گفت: در گذشته آثار نمایشی قرآنی همچون یوسف پیامبر و ... ارائه شده که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا هنرمندان بتوانند آثار قرآنی خود را ارائه دهند که این امر یکی از اولویت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

وی با اشاره به تاثیر قرآن بر وحدت جهانی مسلمانان گفت: اگر می خواهیم با اسلامی هراسی مقابله کنیم و جامعه اسلامی را در سرتاسر دنیا متحد کنیم باید افکار و اندیشه های ناب قرآن را به دنیا معرفی کنیم.

حسینی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را با کیفیت ترین نمایشگاه پس از نمایشگاه قرآن تهران دانست و افزود: نمایشگاه مشهد عنوان عترت را هم به دنبال دارد اما نمایشگاه تهران هنوز به حدی نرسیده که بتواند به عنوان نمایشگاه قرآن و عترت مطرح شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: با وجود بارگاه مطهر علی ابن موسی الرضا، باید به بحث عترت در مشهد توجه بیشتری شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت نمایشگاه قرآن و عترت در افزایش سطح بصیرتی مردم گفت: این نمایشگاه که با شعار سبک زندگی قرآنی گشایش یافته باید فرصتی برای تدبر در آیات و مضامین قرآنی باشد و سبب افزایش اندیشه و تفکر مردم شود.

یادآوری می شود نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع شامل 40 رشته مختلف، تا 24 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است/س.


برچسب ها: قرآن ، عامل ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.