مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن، با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار هکتار باغ میوه در این شهرستان وجود دارد گفت: 60 درصد باغات میوه شهرستان بروجن بارور است.

روح اله معتمدی، پیری تدریجی باغات میوه و خشکسالی در طول چند سال گذشته را از مهم ترین تهدید های باغات میوه شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: در راستای بارور کردن، جوان سازی و تبدیل باغات درجه دو به درجه یک، آموزش های نوین و علمی باغداری به باغداران هرساله ارائه می شود.
معتمدی تصریح کرد: باغات انگور، گردو، بادام، زردآلو، هلو و سیب مهم ترین باغ های میوه این شهرستان است که هر ساله به طور میانگین از این باغات حدود 35 هزار و 500 تن انواع میوه جات برداشت می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجن، با بیان اینکه سیب درختی بیشترین میوه تولیدی در بروجن است گفت: دو هزار و 50 هکتار از باغهای شهرستان برای تولید این میوه فعال است و پیش بینی می شود امسال 26 هزار تن سیب درختی در این شهرستان برداشت شود.
وی، بر ضرورت ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی و فرآوری سیب مانند کمپوت سازی و احداث سردخانه برای نگهداری این محصول تاکید کرد و افزود: اگر این صنایع تبدیلی و فرآوری ایجاد شود به ازای هر هکتار باغ میوه حداقل یک شغل جدید نیز ایجاد خواهد شد .
هم اکنون 40 درصد جمعیت شهرستان بروجن در بخش کشاورزی فعالند.
شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد. /س
برچسب ها: باغات ، میوه ، بارور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.