معاون عمرانی استانداری استان کرمانشاه، با اعلام اینکه اکثر پروژه های مهر ماندگار استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: علی رغم محدودیت های اعتباری موجود روند اجرای این پروژه ها رضایت بخش بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حیدر مطاعی گفت: در استان کرمانشاه حدود 36 طرح و پروژه که عمدتا هم از پروژه های ملی هستند، جز طرح های ماندگار قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه عمده این پروژه ها در بخش وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هستند، ادامه داد: راه آهن کرمانشاه_ملایر، قسمتی از بزرگراه کربلا، ورزشگاه 15 هزار نفری، انتقال خط لوله گاز اتیلن از عسلویه به کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، تعدادی سد و شبکه آبیاری، بیمارستان کنگاور و ... از جمله پروزه های مهر ماندگار کرمانشاه است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت پروژه از جمله سد آزادی، بیمارستان کنگاور، آبرسانی از سد گاوشان به کرمانشاه، نیروگاه 648 مگاواتی زاگرس، پتروشیمی پلیمر و ... رسما افتتاح شده اند.
مطاعی اظهار داشت: شش پروژه دیگر از جمله سد تنگ حمام، کانال آبرسانی اصلی سد زاگرس و زمکان و ... نیز  در حال بهره برداری هستند، اما هنوز رسما افتتاح نشده اند.
وی تاکید کرد: به جز تعداد معدودی از پروژه های مهرماندگار کرمانشاه، دیگر پروژه ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گفته این مسئول، از زمانی که این 36  پروژه در لیست پروژه های مهرماندگار قرار گرفته اند برای تکمیل آنها 700 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه میانگین تخصیص اعتبار این طرح ها را نیز بین 10 تا 60 درصد اعلام کرد.
مطاعی با تاکید بر اینکه علی رغم کمبود اعتبارهای موجود پروژه های مهر ماندگار استان کرمانشاه پیشرفت خوبی داشته اند، یادآوری کرد: دلیل اصلی ناتمام ماندن برخی از این پروژه ها محدودیت های اعتباری ارزی و ریالی بوده است.
وی افزود: در برخی موارد نیز کم کاری و کوتاهی از پیمانکاران بوده که منجر به تعویض آنها شده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل نوسانات قیمت مصالح پیمانکاران نیز با مشکلات فراوانی مواجه هستند، اما هنوز پروژه ها را سرپا نگه می دارند.
مطاعی تصریح کرد: برای اینکه یک پروژه جز طرح های مهر ماندگار قرار گیرد به جز پیشرفت آن، اهمیت پروژه هم در نظر گرفته شده است و بسیاری از پروژه های استان به دلیل اهمیتی که داشته اند جز مهر ماندگار قرار گرفته اند و به همین دلیل در این مدت بهتر دیده شده اند و پیشرفت بهتری داشته اند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مهر ، مادگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.