سیاستمداران اسرائیلی روز شنبه از اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه امریکا درباره آمادگی فلسطینیان و اسرائیلی ها برای بازگشت به میز مذاکره ، محتاطانه استقبال کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ; جان کری جمعه شب اعلام کرد مذاکره کنندگان فلسطینی و اسرائیلی شالوده از سرگیری مذاکرات صلح را پس از تقریبا سه سال بنا کرده اند و قرار است در آینده نزدیک در واشنگتن با یکدیگر دیدار کنند.

تزیپی لیونی مذاکره کننده و وزیر دادگستری اسرائیل سریع تر از سایر مقامات اسرائیلی به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت ماهها فضای شک و بدبینی حاکم بود و اکنون چهار سال رکود دیپلماتیک رو به پایان است.وی در ادامه اظهارات خود به این حقیقت اشاره کرد که این مذاکرات احتمالا پیچیده و چندان ساده نخواهد بود و اطمینان دارد که از سرگیری مذاکرات کار درستی برای آینده، امنیت و اقتصاد اسرائیل خواهد بود.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از واکنش به اظهارات جان کری سر باز زد و هیچ یک از اعضای حزب لیکود وی ، تاکنون درباره این موضوع اظهار نظر نکرده اند. عامیر پرتس وزیر محیط زیست اسرائیل نیز از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان را فرصت بزرگی دانست که نمی توان آن را از دست داد.

وی که تا سال 2012 از اعضای حزب کار اسرائیل بوده است در صفحه فیس بوک خود نوشت :« من از حزب کار می خواهم از این اقدام حمایت و آن را تقویت کنند.»شلی یاچیموویچ رهبر حزب کار اسرائیل نیز از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان را فرصت مهمی برای پیشرفت بین دو طرف توصیف کرد و گفت: « ما نباید به از سرگیری مذاکرات بسنده کنیم بلکه باید هر آنچه در توان داریم برای دست یابی به توافق واقعی به کار بندیم.»

عساوی فریج از اعضای کنیست اسرائیل نیز از این تحولات استقبال کرد.رسانه های اسرائیل بیشتر درباره این موضوع سکوت اختیار کردند اما باراک راوید در مقاله ای در روزنامه هاآرتص ، اظهارات کری را موفقیت شخصی برای لیونی توصیف کرد که به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل پوشانده است.


برچسب ها: استقبال ، محتاطانه ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار