بهره برداری از ذخایر فلدسپات در استان، نیازمند راه اندازی واحد فرآوری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  در ستاد توسعه معادن استان زنجان  با بیان اینکه زنجان یکی از معدود مناطق دارای ذخایر فلدسپات در کشور است گفت : هم اکنون این ماده معدنی ارزشمند به دلیل نبود واحد فرآوری به صورت خام به خارج از این استان منتقل می شود.

رئوفی نژاد افزود: در صورتی که بتوان یک واحد صنعتی برای فرآوری فلدسپات راه اندازی کرد، می توان از صرف هزینه جابجایی این مواد به خارج از استان جلوگیری کرد.

وی  با اشاره به اینکه باید  اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذار مناسب به منظور تاسیس و راه اندازی صنایع مرتبط با ماده معدنی فلدسپات صورت گیرد ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم  در ستاد توسعه معادن انجام می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید تعدادی از سرمایه‌گذاران بزرگ دعوت شده و موضوع اکتشاف ماده معدنی مورد نظر بررسی شود، ادامه داد: با ایجاد واحدی در کنار معدن فلداسپات می‌توان ارزش افزوده ایجاد کرده و درآمد اس ی با اشاره به اینکه تصمیمات راهبردی در استان زنجان در زمینه معادن گرفته می‌شود، یادآور شد: اطلاعات استان نیز از پهنه‌های معدنی کاملاً به‌روز است.

رئوفی نژاد با اشاره به اینکه تصمیمات راهبردی در استان زنجان در زمینه معادن گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: اطلاعات استان از پهنه‌های معدنی کاملاً به‌روز است/س

 

برچسب ها: زنجان ، مناطق ، فلدسپات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.