نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمدن «جک استراو» با پای خودش به ایران به منزله این است که می‌خواهند بگویند ما در گذشته اشتباه کردیم، اشکالی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصورحقیقت‌پور با اشاره به احتمال حضور «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس در مراسم تحلیف روحانی رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: انگلیسی‌ها دارای پیشینیه بدی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند و خطاهای بزرگی در رابطه با ملت ایران انجام دادند.

وی افزود: اگر آمدن «جک استراو» با پای خودش به ایران به منزله این است که می‌خواهند بگویند ما در گذشته اشتباه و خطا کردیم، اشکالی ندارد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: بحث ما با دنیا همین است، همین الآن ۱۱۸ نفر در کنگره آمریکا هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها، در حال امضا کردن نامه‌ای هستند برای اینکه به اوباما بگویند با ایران با زبان دیپلماتیک صحبت و رابطه با جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ما می‌گوییم با مردم ایران باید با زبان منطق صحبت کنید، با ملت ایران نباید با زبان زورگویی حرف بزنید، مردم ایران ملت بزرگ و با تمدنی هستند، ملت ایران قرن‌ها شاهد جنگ بودند، مردم ایران را جنگ نترسانید، در یک شرایط برابر با این ملت با تمدن مذاکره کنید، آمریکایی‌ها باید بدانند در مذاکره چیزی بیشتر از ایران ندارند و باید دست از توطئه و تحریم بردارند.

وی همچنین گفت: اگر آمدن «جک استراو» به ایران این‌گونه تعریف می‌شود و به معنای این است که انگلیس در این سال‌ها اشتباه و در حق ملت ایران ظلم و خیانت کرده است،‌ اشکالی ندارد.

وی تأکید کرد: آنان باید بدانند نباید با ملت ایران با زورگویی صحبت کنند، نباید از موضع برتر با ملت ایران حرف بزنند، شرایط باید برابر و مساوی باشد و باید بدانند اگر جمهوری اسلامی ایران اراده‌ای بر تغییر در منظقه نداشته باشد، امکان ندارد بتوانند تغییری در عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و ... ایجاد کنند/س.


برچسب ها: اردبیل ، سفر ، جک ، به ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.