کتاب «نقش سیاق در تفسیر قرآن و فقه» که توسط عضو هیئت علمی مرکز فرهنگ و معارف قرآن تألیف شده است تا پایان ماه رمضان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کوثری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «نقش سیاق در فقه و تفسیر قرآن» تا پایان ماه رمضان خبر داد و گفت: این کتاب حاصل پژوهشی است که در مرکز فرهنگ و معارف قرآن انجام گرفته و توسط حجت‌الاسلام ربانی، رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی ارزیابی شده است و به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام کوثری در مورد ضرورت انجام این پژوهش، بیان کرد: ساحت علوم قرآنی نیز همانند علوم دیگر می‌تواند بسترساز بسیاری از قواعد و مسائل مستحدثه‌ای باشد که در تبیین ابعاد قرآن نقش‌آفرین هستند و موضوع سیاق و تأثیر آن در فقه از این دسته‌اند.
این عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هدف از تألیف کتاب «نقش سیاق در فقه و تفسیر قرآن» را ارائه بیانی قاعده‌مند از مبحث سیاق عنوان کرد و گفت: در این کتاب سعی شده است جایگاه سیاق در فقه و قرآن یادآوری و آثار کاربردی آن بیان شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.