"بن کاسپيت" در مقاله اخير خود که در نشريه "المانيتور" منتشر شده، با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات رياست جمهوري ايران معتقد است که نتانياهو بايد فکر تجاوز نظامي عليه ايران را از سرش بيرون کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، نويسنده مقاله با اشاره به رزمايش هاي رژيم صهيونيستي مي نويسد "جمعه هفته گذشته اسرائيل تعدادي از موشک هاي خود را آزمايش کرد. اين موشک ها "جريکو" نام دارند. اسرائيل موشک هايي را در اختيار دارد که قابليت حمل کلاهک هاي هسته اي را دارند. اين رژيم همچنين در رزمايش اخير نظامي خود زيردريايي هاي مدل دلفين خود را نيز به نمايش گذاشت. اين اقدامات تصادفي نبودند. تنها چند روز پس از آن "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسراييل اظهارات تندي را عليه جمهوري اسلامي ايران بيان کرد." 

نويسنده در ادامه مقاله با اذعان به ناتواني دولت نتانياهو در تجاوز نظامي عليه کشورمان مي نويسد "بايستي اظهار داشت که غربي ها با انتخاب "حسن روحاني" بعنوان رييس جمهور جديد ايران موضعي بسيار محتاطانه را در قبال ايران در پيش گرفته اند. شواهد نشان مي دهند که دولت نتانياهو تا مدت ها ديگر نمي توانند از احتمال تجاوز نظامي عليه ايران سخن بگويد. اسرائيل تا زماني که دولت آمريکا به آن رژيم دستور ندهد توانايي تجاوز نظامي عليه ايران را نخواهد داشت." 

نويسنده مقاله در ادامه با اذعان به ياوه گويي هاي نتانياهو و مقامات رژيم صهيونيستي در مورد ماهيت برنامه هسته اي کشورمان مي افزايد "رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي ايران و روند پيشرفت آن دروغ هاي بسياري را گفته است. شواهد نشان مي دهند که ايران غني سازي اورانيوم براي مصارف صلح آميز را ادامه خواهد داد و قصد افزايش غني سازي اورانيوم تا سطحي بيش از 20 درصد را نخواهد داشت.

"شموئل مئير" يکي از تحليلگران رژيم صهيونيستي و رييس پيشين مرکز تحقيقات نيروهاي مسلح و دستگاه امنيتي رژيم صهيونيستي اذعان کرده است که گزارش اژانس بين المللي انرژي اتمي نشان مي دهد که  ايران به هيچ وجه قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارد بلکه در اين مدت زمان ميزان توليد اورانيوم غني سازي شده از 324 کيلوگرم به 182 کيلوگرم کاهش يافته است. اين در حالي است که ميزان حداقل اورانيوم غني سازي شده براي ساخت سلاح هسته اي 250 کيلوگرم است." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران سبب تغيير رويکرد کشورهاي غربي در قبال ايران خواهد شد. واقعيت آن است که پنجره تجاوز نظامي احتمالي عليه جمهوري اسلامي ايران تا مدتها بسته خواهد ماند." 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار