دستگاهي جهت افزایش قدرت عضلات چرخش سر و گردن و حفظ و کنترل دامنه حرکتی آن با قابلیت تغییر مقاومت توسط مبتکر کشورمان ساخته شد.

 الهام صیصراي، مبتکر دستگاه افزایش قدرت عضلات چرخش سر و گردن در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به نوپایی توانبخشی، ابزارهای درمانی فیزیوتراپی نیز محدود هستند كه در این زمینه می توان به انجام انواع تمرینات اشاره کرد که درمانگر بدون دستگاه ابتدا باید انجام صحیح حرکات را به فرد آموزش دهد و سپس از بیمار بخواهد در جلسه اجرا کند و این موضوع خود نیز وقت گیر است.

 وی گفت: وجود این دستگاه ساده، ارزان و کم حجم در این زمینه مورد نیاز است این دستگاه برای افراد مبتلا به MS,CVA، ضعف عضلات اندام فوقانی، افراد کم تحرک  مانند سالمندان و بیماران، پس از اعمال جراحی  بروی سر و گردن، جهت بازتوانی اعضای سر و گردن، جهت جلوگیری از ترومبوز، عفونت، زخم افراد تحت درمان فیزیوتراپی و کار درمانی به کار می رود.

وی خاطر نشان کرد: این وسیله عمدتا جهت افزایش قدرت عضلات سر و گردن، کاهش درد، کاهش توده چربی، ناحیه سرو گردن و به صورت ورزش در افراد سالم جهت افزایش قدرت عضلانی به کار می رود./ح

برچسب ها: گردن ، عضلات ، فیزیوتراپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار