مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: اصلاح زیرساخت های شالیزارهای این شهرستان بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مرتضی امینی ، با اشاره به اینکه مساحت زراعي و باغي شهرستان آمل بالغ بر 55 هزار هکتار است اظهارداشت:سطح زيرکشت اراضی زراعي و باغي با احتساب کشت دوم به بيش از 96 هزار هکتار مي­رسد.

وی با بیان اینکه توليد محصولات کشاورزي در آمل به بيش از يک ميليون تن مي رسد گفت:توليد برنج سفيد نيز در این شهرستان حدود 160 هزار تن است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل تصریح کرد: براي کاهش صعوبت کار شاليزاري ، کاهش هزينه توليد و توسعه مکانيزاسيون انواع کمباين مخصوص برداشت برنج ، ماشين نشاء­کار ، تراکتور و ديگر ادوات کشاورزي با تخصيص تسهيلات از محل کارگروه توسعه کشاورزي و کمک­هاي فني و اعتباري جهاد کشاورزي در اختيار کشاورزان قرار گرفته و نيز ادامه دارد.

امینی با اعلام اینکه ضريب کشت محصولات کشاورزي در آمل 2 است اظهارداشت: تمامي اراضي شاليزاري در سطح 38 هزار و 928 هکتار زيرکشت محصولاتي از جمله کشت مجدد برنج ، پرورش رتون ، سبزي و صيفي ، انواع علوفه و دانه هاي روغني  قرار مي گيرد.

وی یادآور شد: براي اولين بار در کشور ، در سال گذشته برداشت سوم برنج در روستای تنهاکلای دابو شهرستان آمل انجام شد .

مدیر جهاد کشاورزی آمل خاطرنشان کرد: در جهت توليد محصول سالم و ارگانيک و کاهش سموم کشاورزي اجراي طرح بيولوژيک در سطح وسيعي از اراضي شاليزاري با استفاده از زنبور تريکوگراما براي مبارزه عليه کرم ساقه­خوار برنج و استفاده ازکودهاي آلي و زيستي انجام مي­شود.

امینی با تاکید بر اینکه اصلاح زيرساخت شاليزارهای آمل بسيار مهم  است گفت: تنها 15 درصد از اراضي شاليزاري آمل در اجراي طرح تسطيح، يکپارچه­سازي و تجهيز قرار گرفت که در جهت تسريع در کار اعتبارات قابل توجه اي مورد نياز است./ج1

برچسب ها: شالیزار ، کشاورزی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.