گرمای بی‌سابقه بیش از 50 درجه امروز در شهرستان شوشتر باعث شده است تا بسیاری از مردم روزه‌دار در کنار ساحل رودخانه به شنا بپردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، گرمای 50 درجه در ساعات گذشته در شهرستان شوشتر باعث شده است تا بسیاری از مردم روزه‌دار در این شهرستان برای کاستن عطش خود در کنار رودخانه به آبتنی بپردازند.

اگرچه فرو بردن کامل سر در آب جزئی از مبطلات روزه است ولی روزه‌داران با دقت در این باره تلاش دارند تا قدری از گرمای بدن خود را بکاهند و سیل جمعیت در کنار ساحل شطیط این شهرستان نشان از حضور گسترده مردم دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: تضعیف سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای در استان خوزستان باعث کاهش چند درجه‌ای طی روزهای گذشته شده است و خنکی هوا از امروز نسبت به روزهای گذشته بیشتر احساس می‌شود.

مسعود دهملایی خاطرنشان کرد: از عصر امروز با تغییر فشار در سطح زمین شاهد وزش تندبادهایی در استان خواهیم بود و این مسئله باعث بروز گرد و غبار محلی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باد و کاهش دما از تغییرات روزهای آینده آب و هوای استان است، ابراز داشت: کاهش دما در ساعات پایانی شب از جمله تغییرات دمایی و ورزش باد قابل ملاحظه در عصر و شب از جمله دیگر تغییرات جوی به شمار می‌آید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در پایان متذکر شد: در 24 ساعت گذشته بستان با 52 درجه گرمترین و ایذه با 28 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق خوزستان به شمار آمده‌اند./س
برچسب ها: گرما ، بی سابقه ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.