مدیرکل جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري گفت: مجموع توليدات كشاورزي این استان از يك ميليون ۲۴۱ هزار و ۹۸۱ تن در سال ۸۴ به يك ميليون و ۳۰۸ هزار و ۲۶۳ تن در سال گذشته رسيده كه رشد پنج درصدي را نشان مي دهد.

صفدر نيازي اظهارداشت: توليدات باغي استان چهارمحال و بختیاری با ۵۸ درصد رشد از ۱۲۵ هزار و ۴۰۱ تن در سال ۸۴ به ۱۹۸ هزار و ۳۶ تن رسيد.
وي افزود: توليدات دام و طيور استان چهارمحال و بختياري نيز با رشد ۲۵ درصدي، از ۲۴۵ هزار و ۴۱۹ تن در سال ۸۴ به ۳۰۷ هزار و ۷۶۵ تن در سال گذشته رسيد.
نيازي افزود: توليدات شيلات استان چهارمحال و بختياري نيز از پنج هزار و ۵۹۰ تن در سال ۸۴ به ۱۸ هزار و ۵۰۳ هزار تن با رشد ۲۳۱ درصدي در سال قبل رسيد و توليدات گلخانه اي با رشد ۱۸۸ درصدي از ۶۵۰ تن سال ۸۴ به يك هزار و ۸۷۰ تن سال در سال گذشته افزايش يافت.
مدیرکل جهاد كشاورزي استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: توليدات قارچ خوراكي این استان نيز از دو هزار تن در سال ۸۴ به چهارهزار و ۲۳۲ تن در سال قبل با رشد ۱۱۲ درصدي رسيد و توليد گياهان دارويي از پنج تن سال ۸۴ به ۱۲تن در سال قبل با رشد ۱۴۰ درصدي رسيده است.
نيازي گفت: ۱۷ هزار و ۵۷ هكتار از زمين هاي كشاورزي استان چهارمحال وبختياري در سال ۸۴ به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شد كه اين ميزان با رشد ۱۵۵ درصدي به ۴۳ هزار و ۵۰۰ هكتار در سال گذشته افزايش يافت.
وی تصريح كرد:ساخت و بهسازي كانال هاي آبياري عمومي از ۹۰۰ كيلومتر سال ۸۴ با رشد ۶۸ درصدي به يك هزار و ۵۰۸ كيلومتر در سال قبل رسيد. /س
برچسب ها: رشد ، تولیدات ، کشاورزی ، سال ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.