عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم گفت: اقدامی که در جهت تعریف مصادیق جرم سیاسی صورت گرفته مثبت ارزیابی می‌شود چراکه در آيات قرآني نيز به اين مهم پرداخته شده و مي‌توان بر اساس منابع و مستندات قرآني، روايي وفقهي نسبت به اين مهم تصميم‌گيري کرد.

" حجت‌الاسلام محمد‌تقي رهبر"  در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لايحه جرم سياسي اظهار داشت: در دوره‌اي که آیت‌الله هاشمی شاهرودی ‌ ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشته‌اند، لایحه جرم سیاسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای طرح در جلسه علنی مجمع و بررسی زوایای مختلف آن ارجاع داده شد اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

حجت‌الاسلام رهبر تصريح کرد: مواردي همچون فعالیت‌های تبلیغی موثر علیه نظام، برگزاری اجتماعات یا راهپیمایی‌های غیرقانونی، تشكیل یا اداره جمعیت غیرقانونی یا همكاری موثر در آنها به منظور تضعيف نظام در تعريف جرم سياسي گنجانده شده است.
 
وي ادامه داد: باید تعريف جامع و مانعي از لحاظ حقوقي نسبت به جرم سياسي داده شود چراکه با تعاریف کلی نمی‌توان با موضوع برخورد کرد.

حجت‌الاسلام رهبر بيان کرد: اقدامی که در جهت تعریف مصادیق جرم سیاسی صورت گرفته مثبت ارزیابی می‌شود چراکه در آيات قرآني نيز به اين مهم پرداخته شده است و مي‌توان بر اساس منابع و مستندات قرآني، روايي وفقهي نسبت به اين مهم تصميم‌گيري کرد.

عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم در پايان خاطرنشان کرد: با تعريف روشن و دقيق از جرم سياسي و مجازات متناسب با آن، اين لايحه امکان پیگیری خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جرم ، سیاسی ، قانونی ، تعریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار