نماینده مردم ارومیه در نطق میان‌دستور خود در صحن علني، گفت: چرا ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با حادثه 22 بهمن قم اجرایی نشده و گزارش آن در صحن علنی بهارستان قرائت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز بهارستان(دوشنبه 31 تیر)، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حضرت علی(ع) گفت: خدا را شاکرم که حضرت امام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقام معظم رهبری را درک کردم و رشد و شکوفایی مملکت اسلامی را در همه بخش‌ها به عین مشاهده کردم و از همین‌جا از همه دست‌اندکاران توسعه کشور از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماينده مردم اروميه در ادامه به مشکلات حوزه انتخابيه خود اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان به همت مردان نیک در امر تولیدات کشاورزی، دامی و آبزیان تلاش کرده به طوری که در صنایع غذایی رتبه اول را داراست و بالای 50 درصد سردخانه‌های کشور تنها در این شهرستان قرار داشته و با صادرات محصول، ارز وارد کشور کردیم.

وی افزود: با خشک شدن دریاچه ارومیه همه تلاش‌ها رو به زوال می‌رود چون دریاچه نقش زهکشی دارد، تمام چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق، خشک به شوری می‌رود و درختان کشاورزان خشک می‌شود.

قاضی‌پور در ادامه اظهار داشت: اگر کشاورزی از بین برود هزاران کارخانه صنایع غذایی تعطیل شده و هزاران کارگر بیکار می‌شوند و جدا از فاجعه زیست‌محیطی و طوفان‌های نمک و کوچ میلیون‌ها انسان، مشکلات حاد اجتماعی و امنیتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: خشک‌شدن دریاچه ارومیه لطمات زیادی به پایتخت ام‌القری مسلمین یعنی تهران وارد خواهد کرد و من ماهانه چند بار این تذکر را می‌دهم اما کو گوش شنوا!

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به پیشرفت کشور در معالجه بیماران صعب‌العلاج و تقدیر از پزشکان، گفت: عدم مدیریت وزیر بهداشت و درمان در زمینه تهیه دارو مشکلات فراوانی برای عموم مردم به وجود آورده است که هرچه زودتر باید اقدامات اورژانسی انجام شود.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب معلمان اظهار داشت: متأسفانه معلمان پیش دبستانی، شرکتی، نهضتی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و ده‌ها سال سابقه در اثر بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش بیکار شده‌اند و وزیر آموزش و پرورش قصد هیچ کاری برای آن‌ها و  اجرای مصوبه مجلس را ندارد، پس آقای زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به داد این مظلومان برسید.

قاضی‌پور خطاب به وزیر مسکن گفت: جناب آقای نیکزاد مسکن کارگران کجاست؟ آدرس بده تا ببینیم، بیمه کارگران ساختمانی نیز رها شده است و تأمین اجتماعی باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به حادثه 22 بهمن قم خطاب به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آقای بروجردی چرا ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس در رابطه با  حادثه 22 بهمن قم را اجرا نمی‌کنید؟

وی افزود: چرا پس از گذشت 5 ماه و 9 روز هنوز گزارش حادثه 22 بهمن قم در صحن علنی قرائت نمی‌شود؟ از کی می‌ترسید؟ اگر می‌ترسید این گزارش را بدهید من به عنوان نطق در مجلس قرائت کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: تعداد افراد مشخصی در مقابل مجلس، مصلای تهران، مرقد مطهر امام راحل و حرم حضرت امام رضا (ع) و بیوت مراجع تقلید شعارهایی علیه مسئولین و مراجع تقلید می‌دهند که مخاطبشان فقط رئیس مجلس نیست بلکه توهین به عالی‌ترین مقام قانون‌گذاری این کشور است.

قاضی‌پور ادامه داد: هرچند ریاست مجلس شورای اسلامی شخصیت انقلابی و مورد پذیرش رهبری معظم و ملت ایران است این کار توهین به ارکان نظام است لذا می‌خواهیم این گزارش هرچه سریع‌تر در صحن علنی مجلس قرائت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، نماینده ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار