فاکس نيوز در گفت و گويي تلويزيوني از موضع اوباما درباره دخالت مسائل نژادي در نحوه رسيدگي به پرونده ترايوان مارتين انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فاکس نيوز ؛ اين شبکه در برنامه اي درباره  موضع گيري باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در خصوص حکم صادر شده درباره قاتل ترايوان مارتين نوجوان هفده ساله سياه پوستي که بي گناه به قتل رسيد، نخست به بخشي از اظهارات او اشاره کرد.

اوباما در اولين اظهار نظر خود پس از تبرئه جرج زيمرمن قاتل مارتين گفت:«اگر يک نوجوان سفيدپوست با همين سناريوي موجود، وجود داشت، هم نتيجه روند محاکمه و هم پيامدهاي آن متفاوت بود».اِلي مايستال سردبير نشريه «فراتر از قانون» درباره موضع متفاوت اوباما با موضع اف بي آي و تاکيد او بر تاثير مسائل نژادي در روند محاکمه، گفت:«اوباما به عنوان يک رئيس جمهور سياه پوست حق دارد چنين اظهارنظري داشته باشد».

تارا ستماير مفسر گفت:«رئيس جمهور آمريکا با چنين اظهارنظري جايگاه خود را پايين آورد و اظهاراتي را مطرح کرد که واقعيت ندارد. او رئيس جمهور کل آمريکا است و فقط رئيس جمهور سياه پوستان نيست. او بايد به اين قضيه به شکل کلي  برخورد مي کرد و آن را نه قضيه اي نژادي بلکه قضيه اي مرتبط با حاکميت قانون تصوير مي کرد».

فاکس نيوز در پايان بخشي از اظهارات رابرت کندي را در واکنش به ترور مارتين لوترکينگ در سال هزار و نهصد و شصت و هشت پخش کرد و آن را موضع گيري يک رهبر واقعي در پي حادثه اي توصيف کرد که واقعا يک جنايت نژادپرستانه بود.کندي در آن زمان گفت:«آنچه در آمريکا به آن نياز داريم، اختلافات، نفرت و خشونت و بي قانوني نيست بلکه عشق، خردمندي و تحمل يکديگر است و اجراي عدالت درباره کساني که از اين حادثه زيان ديده اند؛ خواه سفيد باشند يا سياه».


برچسب ها: اوباما ، فاکس ، نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار