رهبر جريان صدر در عراق با توجه به حوادث و انفجارهاي دو روز گذشته که به کشته شدن دهها نفر در مناطق مختلف عراق منجر شد درباره سکوت برخي طرف ها در برابر اوضاع امنيتي وخيم در عراق هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ مقتدا صدر افزود ديگر نمي تواند در برابر اين اوضاع ساکت بنشيند و به دولت هيچ فرصت ديگري نمي دهد. 

وليد ابراهيم گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره همراه با پخش تصاويري از آثار به جاي مانده از انفجارهاي اخير در عراق گفت: خشونت ها در عراق به حد خطرناکي رسيده است. به نظر نمي رسد خشونت هاي اخير که همه شهرهاي عراق را در بر گرفته است از نوع خشونت هايي باشد که مثل سال هاي اخير يک روز به وقوع بپيوندد و چند هفته فروکش کند. بيش از يک ماه است که انفجارها در عراق به صورت روزانه به وقوع مي پيوندد و تا کنون صدها کشته و زخمي برجاي گذاشته است به گونه اي که شمار قربانيان به شدت افزايش پيدا کرده است.

 آنچه در خصوص اين انفجارها قابل توجه به نظر مي رسد اين است که اين انفجارها با مهاجرت برخي افراد که در برخي از روستاهاي عراق ماهيت طايفه اي به خود گرفته، همراه است. در منطقه المقداديه صدها خانواده سني تحت تهديد شبه نظاميان مسلح ناچار به ترک منازل خود شده اند. اين تحولات باعث شده است حزب اسلامي عراق با صدور بيانيه اي از دولت عراق به سبب سکوت در برابر اين حوادث انتقاد کند و خواستار تهيه برنامه اي عملي براي کنترل اوضاع شود شايد امنيت و آرامش به عراقي ها برگردد. سليم الجبوري عضو حزب اسلامي عراق گفت: برخي از مسئولان سازمان هاي امنيتي تصميماتي پنهاني براي کوچاندن برخي خانواده هاي مشخص و وادار کردن آنها به ترک منازل خود دارند. اين در حاليست که اين خانواده ها مدت هاي زيادي است در اين مناطق زندگي مي کنند. 

در ادامه گزارش با اشاره به اين که محکوم کردن اين حوادث هيچ فايده اي براي جلوگيري از آنها نداشته است آمده است: اسامه النجيفي رئيس پارلمان عراق در ديدار با هادي العامري رئيس سازمان بدر درباره ضرورت آرام کردن اوضاع کنوني عراق به توافق رسيدند. در همين حال مقتدا صدر رهبر جريان صدر نيز تاکيد کرد اگر حوادثي که در عراق روي مي دهد در کشور ديگري اتفاق مي افتاد مردم قيام مي کردند و دولت را برکنار مي کردند. وي کار دولت عراق را تمام شده دانست. 

در ادامه گزارش آمده است: وخامت اوضاع امنيتي در حاليست که التهابات سياسي ناشي از اعتراضات وتحصن ها در شش استان عراق عليه سياست هاي نوري المالکي نخست وزير عراق همچنان ادامه دارد و وارد هشتمين ماه خود شده است. 

برچسب ها: عراق ، خشونت ، سکوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار