استاد حوزه علمیه قم تقوا را فونداسیون ایمان و تنها مسیر برای رسیدن به عبودیت دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی  امروز در جمع نمازگزاران مدرسه آیت‌الله گلپایگانی به تشریح ویژگی‌های حضرت یحیی (ع) پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم هفت خصوصیت برجسته را برای این پیامبر الهی ذکر می‌کند که از آن جمله می‌توان به اعطای حکمت از سوی خدای متعال به ایشان در دوران کودکی را نام برد.

وی ادامه داد: این وی‍ژگی در بین سه تن از امامان بزرگوار ما نیز بوده است که این بزرگواران در همان سنین کودکی از سوی خداوند متعال امامت و سرپرستی امت اسلامی را عهده دار شدند، امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام زمان (عج) معصومینی بودند که در کودکی به امامت رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه کوچکی و یا بزرگی افراد برای خداوند متعال در اعطای امتیازات معنوی و رساندن فرد به درجات کمال انسانی اثری ندارد ابراز داشت: این مسئله را امروز با دیدن کودکان و خردسالانی که در سنین ابتدایی زندگی خود موفق به حفظ قرآن کریم می‌شوند می‌توان به وضوح لمس کرد.

رفیعی چهارمین ویژگی حضرت یحیی (ع) را تقوا ذکر کرد و بیان داشت: تقوا تنها مطلبی است که تمام انبیاء الهی و امامان معصوم ما به آن تاکید کرده و در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است، تنها توشه انبیاء الهی تقوا بوده است و متقی بودن تنها مسیر برای فهم و درک صحیح قرآن است و می‌توان گفت تقوا فونداسیون ایمان است./س

برچسب ها: قم ، سه ، راه ، برقراری ، ارتباط ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.