در نيويورک هزاران نفر عليه تبرئه قاتل يک سياهپوست و نژادپرستي در دستگاه قضايي آمريکا تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ هزاران نفر در نيويورک در چارچوب جنبشي سراسري در آمريکا در حمايت از حق تريوان مارتين نوجوان سياهپوستي که به دست يک سفيد پوست به قتل رسيد، تظاهرات کردند. اين جنبش تا کنون در يکصد شهر آمريکا تظاهرات به راه انداخته است. اين راهپيماييها يک هفته پس از آنکه جورج زيمرمن قاتل اين نوجوان سياهپوست در دادگاه تبرئه شد، همچنان ادامه دارد. 

يکي از تظاهرکنندگان گفت شمار زيادي از آمريکاييها از اين حکم دادگاه بسيار خشمگين هستند. ما بر اين باوريم اين حکم کاملا غيرعادلانه بوده است و مردم بايد به اعتراضات خود عليه اين حکم ادامه دارند. 

فعالان تلاش مي کنند بر دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا فشار بياورند تا در حکم صادر شده تجديد نظر کند. مرگ اين نوجوان هفده ساله بحثهاي گسترده اي را درباره نژادپرستي و مسئله کنترل اسلحه به راه انداخته است. 

يک تظاهرکننده گفت اين بحثها و مشکلات مدتهاست در آمريکا وجود دارد. بايد به نژادپرستي در آمريکا پايان داده شود. در آمريکا سياهپوستان زيادي با اسلحه کشته مي شوند و هيچ عدالتي درباره آنها اجرا نمي شود. تظاهرکنندگان قول داده اند تا زماني که عدالت اجرا شود، به اعتراضات خود ادامه دهند. 


برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا ، نژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار