آبشار دودوزن از جاذبه های گردشگری است که در فاصله 24 كيلومتری شهرستان شفت و در منطقه خرم كش قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ اين آبشار ، درون جنگل بوده و از زيباترين آبشارهای گيلان محسوب می شود.

برای دسترسی به آن باید از شفت به روستای احمدسر گوراب ، روستای شالماء،سفید نرگس ، بازارچه علیسرا، بقعه آقا سید کاس و آقا سید رضی و سیاه نرگس گذشت .

بعد از سیاه نرگس به روستای خرم کش می رسیم ، در مسیر همچنان رودخانه زیبا را همگام با خود می بینیم که از آبشار زیبای دود وزن خرم سرچشمه می گیرد.

در 2 کیلومتری روستای توسه، روستای توریستی و زیبای خرم کش وجود دارد که 700 متر بعد از آن به تابلویی می رسیم که روی آن نوشته شده است: 800 متر با آبشار دود وزن خرم.

بعد از طی 300 متر به انتهای مسیر ماشین رو می رسیم که پلی مابین این دو مسیر (خاکی و ماشین رو و مال رو ) قرار دارد، بقیه مسیر تا به آبشار درحال ساخت و بازسازی است.

به محدوده خرم ، خرم کش و اطراف سیاه مزکی می گویند . این منطقه حالت ییلاقی دارد .

این منطقه که در ناحیه کوهستانی سیاهمزکی قرار دارد ، دارای پوشش جنگلی انبوه ، چشمه های آب ، رودخانه پر آب و خروشان ، هوای خنک در بهار و تابستان است .

روستاهای در مسیر آبشار دودوزن ، آباد و پر رونق هستند ؛ در خرم و خرم کش مغازه های زیادی وجود دارد ؛ چند باب کبابی محلی ، قهوه خانه ، فروشگاه مواد غذایی و میوه ، فروشگاه های محصولات دامی به خصوص پنیر و عسل ، مسجد بزرگ و پررونق و روستایی پرجمعیت دارد.

در ایام تعطیل و آخر هفته این محور مملو از جمعیت می شود. / س

برچسب ها: دودوزن ، آبشار ، جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.