رقابت های جهانی تکواندو در مکزیک با قهرمانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم ملی کشورمان در مکزیک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: بیست و یکمین دوره رقابت های تکواندوی قهرمانی جهان از 24 تا 31 تیر که با قهرمانی کره ای ها به پایان رسید، تیم ملی تکواندوی کشورمان با ترکیبی جوان و جدید به میدان رفت موفق شد با کسب یک مدال طلای بهنام اسبقی در وزن چهارم و 2 نشان نقره هادی مستعان در وزن دوم و سجاد مردانی در وزن هشتم برای ششمین بار نائب قهرمان جهان شود.

مکزیک میزبان هم با یک مدال طلا، 2 نقره و 47 امتیاز در جایگاه سوم جهان ایستاد.
اما برگزاری این مسابقات به میزبانی شهر پوئلای مکزیک حواشی مختلفی همچون مسابقات دیگر با خود به همراه داشت.

-بر خلاف برخی میزبانان، تکواندو در مکزیک علاقمندان بسیاری دارد به طوری که قبل از آغاز مسابقات شهر پوئلا دومین شهر بزرگ و مهم این کشور از هر لحاظ آماده برگزاری رقابت ها بود.

-با وجود آنکه در این دوره از مسابقات جهانی تکواندو ورزشکاران کمتری نسبت به دوره قبل شرکت کردند و نگرانی هایی هم از سوی مسئولان برای به خطر افتادن موقعیت این رشته در بازی های المپیک مطرح شد، اما استقبال بی نظیر تماشاگران در مکزیک همه اهالی این رشته را شگفت زده کرد.

استقبال از رقابت ها که در سه نوبت در روز برگزار می شد، به حدی بود که تماشاگران همراه با خانواده های خود از ساعت ها قبل از آغاز مسابقات در صف های طولانی منتظر دریافت بلیط رقابت ها بودند.

در طول برگزاری مسابقات نیز صندلی خالی در سالن "اکس پوزیتو سنتر" شهر پوئلا دیده نمی شد.

-همه شرکت کنندگان از میزبانی خوب مکزیکی ها اظهار رضایت کردند چون برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری رقابت ها انجام شده بود.

-علاقمندی مکزیکی ها به ایران و تکواندوی ایران به حدی بود که اعضای تیم ملی در هر مکانی در این شهر مراجعه می کرد با برخورد مناسب و استقبال اهالی شهر مواجه می شد. هادی ساعی مدیر فنی تیم های ملی تکواندو هم که در این رقابت ها تیم ملی را همراهی می کرد مورد استقبال کم نظیری قرار گرفت به طوری که اکثر تماشاگران و شرکت کنندگان خواهان عکس یادگاری با وی بودند.

-در سالن اکس پوزیتو مانیتورهای بزرگی به منظور نمایش تصاویر منتخب مسابقات برای تماشاگران نصب شده بود که هنگام بازبینی فیلم بازی ها، تصاویر در این مانیتورها هم با کیفیتی مناسب به نمایش گذاشته می شد.

-با اینکه اعتراضات داوری در این دوره از رقابت ها به حداقل خود رسیده بود و داوران هماهنگی بسیار خوبی با هم داشتند اما روز پایانی مسابقات در وزن ششم مردان در پاره ای موارد داوران برای دومی مکزیکی ها قضاوت کردند به طوری که در بازی تکواندوکار میزبان با حریف اسپانیایی اش هنگامی که امتیاز ضربات تکواندوکار اسپانیا به ثبت نمی رسید، مسئولان این تیم نسبت به هوگوی حریف وی اعتزاض داشتند که سایز آن برای مسابقه این وزن نبود پس از رسیدگی به این اعتراض و تغییر هوگوی تکواندوکار مکزیک اسپانیا توانست مسابقه را به تساوی بکشاند.
 
در واقع تکواندوکار اسپانیا 5 بر صفر از حریفش عقب بود و چون بازیکن مکزیک به جای هوگوی شماره چهار، هوگوی شماره سه بر تن داشت اعتراضات بالا گرفت.
همچنین این بازیکن مکزیک در فینال وزن ششم روز آخر مسابقات که مدال طلا گرفت، توانست "استیون لوپز" تکواندوکار مطرح آمریکایی را هشت بر پنج مغلوب کند در حالی که لوپز نسبت به قضاوت داوران  و رای انها به سود این مکزیکی معترض بود.
-اکثر نامداران و مدال آوران المپیک در این دوره از مسابقات متحمل شکست شدند و از کسب مدال جهانی محروم شدند.
-مسائل امنیتی ویژه برای این رقابت ها در نظر گرفته شده بود که به دقت مورد ارزیابی قرار می گرفت.
- بر خلاف آب و هوای گرم تابستان در ایران، تکواندوکاران در مکزیک با شرایط جوی پاییز روبرو شدند به طوریکه شهر پوئلا عصر هر روز با باران های سیل آسا مواجه می شد و در این زمان سالن اکس پوزیتو سنتر هم از باران در امان نبود و ریزش باران از سقف سالن هم به داخل نفوذ می کرد.
-به جز رضا مهماندوست سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران، به عنوان سرمربی جدید چین تایپه در رقابت های جهانی مکزیک، محمد رفیعی در قالب تیم ملی ایسلند در مکزیک حاضر بود. اما با توجه به مشغله کاری، سید نعمت خلیفه مدیر فنی تیم ملی صربستان در این مسابقات غیبت کرد.
محمدرضا ابریشمی از سوئد، کامبیز موحدینی از آلمان و  فریدون معینی از اتریش سه داور ایرانی الاصل این مسابقات در کنار 2 داور از ایران و دیگر داوران قضاوت کردند.
-شهرت تکواندوی ایران در دنیا موجب استقبال سایر کشورها برای تماشای تمرینات ملی پوشان کشورمان در مکزیک شد.
برچسب ها: تکواندو ، ایران ، مکزیک ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار