تلويزيون راشاتودي اعلام کرد آمريکا به دنبال گسترش برنامه غيرقانوني حملات پهپادهايش در سراسر جهان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، روز به روز بر شمار کشته هاي ناشي از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا افزوده مي شود. مردم پاکستان ازجمله اصلي ترين قربانيان غيرنظامي اين حملات آمريکايي هستند. دولت پاکستان اخير گزارشي منتشر کرده است مبني بر اينکه حملات پهپادهاي آمريکا چه تاثيرات سوء شديدي به همراه دارد. اين گزارش ناقض گزارش هاي آمريکا است زيرا در گزارش هاي آمريکايي گفته مي شود شبه نظاميان کشته هاي اصلي اين حملات هستند حال آنکه در گزارش رسمي اسلام آباد تصريح شده است غيرنظاميان قربانيان اصلي حملات پهپادهاي آمريکايي هستند. در فاصله سالهاي دو هزار و شش تا دو هزارو نه، حدود هفتصد و چهل وشش نفر در بيش از هفتاد حمله پهپادهاي آمريکايي در مناطق مرزي قبيله نشين پاکستان کشته شده اند. براساس گزارش هاي منتشر شده، از هر پنج فرباني اين حملات پهپادهاي آمريکايي، يک نفر غيرنظامي بوده است. دوازده درصد اين کشته ها نيز کودکان و نوجوانان پاکستاني يا نود و چهار نفر از مجموع آمار 
فوق بوده است. اين درحالي است که جان برنن رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) گفته است فقط در صورتي به حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين اجازه داده مي شود که از کشته شدن غيرنظاميان جلوگيري شود. واقعيت مهم تر اين است که آمريکا در حال گسترش دادن برنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خود است بطوريکه به سراسر جهان کشيده شود. 
گايان چيچاکيان تحليلگر شبکه در اين خصوص گفت:« آمريکا در کنار جاسوسي گسترده در جهان ، سرگرم گسترش دادن برنامه حملات با هواپيماهاي بدون سرنشين خود است. آمريکا به نام مقابله با تروريسم در شماري از کشورهاي شمال آفريقا و غرب آسيا به استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين روي آورده است. البته بسياري از اين حملات با امنيت ملي آمريکا هيچ ارتباطي دارد. آمريکا از هواپيماهاي بدون سرنشين دوربين دارش حتي در مرزهاي ترکيه و عراق استفاده مي کند.آمريکا تصاويري را که از اين طريق تهيه مي شود به ارتش ترکيه مي دهد تا آنکارا از اين تصاوير در مقابله با شبه نظاميان گروه پ.ک.ک. استفاده کند. بنابراين مي بينيم که آمريکا و ترکيه در اين زمينه بايکديگر هماهنگي هايي دارند. ترکيه به آمريکا پايگاه نظامي مي دهد و درمقابل آن، آمريکا نيز تصاوير هواپيماهاي بدون سرنشين را در اختيار ترکيه قرار مي دهد. بنابراين نوعي بده بستان در اين زمينه در جريان است. آمريکا با چنين معاملاتي در حال گسترش دادن حضور نظامي خود در منطقه است. البته اين کار آمريکا برخلاف خواست مردم بسياري از کشورهاي منطقه است. براساس نتايج يکي از نظرسنجي هايي که اخيرا در ترکيه انجام شده است هشتاد و سه درصد مردم آمريکا با برنامه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در برنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در منطقه مخالف هستند. باوجود اين مخالفتها، برنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي در منطقه همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است. فرمانده نيروهاي مرکزي آمريکا در آفريقا در ماه فوريه در سخناني در کنگره گفت بايد عمليات شناسايي و جمع آوري اطلاعات در قاره آفريقا پانزده برابر شود. اين رقم بسيار قابل توجه است. وزارت دفاع آمريکا(پنتاگون) اعلام کرده است آمريکا به دنبال افزايش برنامه هاي پايشي و کنترلي خود در آسيا و اقيانوسيه است. آمريکا درباره آمريکاي جنوبي و آمريکاي مرکزي نيز همين برنامه را اجرا مي کند. مقامات آمريکايي مي گويند در آمريکاي لاتين به عمليات هواپيبماهاي بدون سرنشين نياز دارند تا از اين طريق براي مبارزه با مواد مخدر گام بردارند. بنابراين، مي بينيم که آمريکا در همه مناطق و همه قاره هاي جهان به دنبال جاسوسي و کنترل است. اين برنامه هاي پليسي آمريکا در عرصه بين المللي با قوانين بين المللي منافات دارد.







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار