مشاوران املاك ملزم به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده هستند/ معافيت پرداخت ماليات يك جنجال تبليغاتي بود

مشاوران املاك از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف نيستند واين مصوبه همچنان به قوت خود باقي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مصطفی قلی خسروی در نشست خبري با بيان اينكه مشاوران املاك از پرداخت ماليات معاف نيستند گفت: ماليات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و كسي حكم نقض اين مصوبه را ندارد.

وي  با اشاره به اينكه اتحادیه مشاوران املاک با معاونت مالیات بر ارزش افزوده تفاهمنامه ای را به امضا رساند گفت: اين تفاهم نامه تسهيلاتي را براي مشاوران املاك در نظر گرفته بود .

خسروي در ادامه اظهار داشت: طبق اين تفاهم نامه مشاوران املاک ملزم به پرداخت این مالیات براساس قیمتی و كميسيون كه دريافت مي شود.
 
 رييس اتحاديه مشاوران املاك كشوري در ادامه تصريح كرد: طرح معاف شدن مشاوران املاک از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یک جنجال تبلیغاتی و انتخاباتی بوده است.
 
وي در ادامه تصريح كرد: تا زمانیکه مجلس و مسئولان دستور توقف اخذ مالیات بر ارزش افزوده را نداده‌اند این طرح به قوت خود باقی است.  
 
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده که از اعضای صنف مشاوران املاک اخذ می‌شد، گفت: مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و انجمن یا صنفی نمی‌تواند آن را نقض کند و تنها دیوان عدالت اداری می‌تواند از ادامه اجرای این بخشنامه جلوگیری کند.  
 
خسروي در ادامه توضيح داد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که سال 89 که میان اتحادیه مشاوران املاک و سازمان امور مالیاتی منعقد شد مقرر شده مبلغی از خریدار و مبلغی از فروشنده اخذ شود اما براساس ماده 12 این قانون در بند 8 آن گفته شد این مالیات باید شش درصد از مازاد نرخ کمیسیون از متعامل اخذ شود.  
 
 
وي با بيان اينكه فرهنگ سازي براي  اخذ مالیات بر ارزش افزوده در کشور ضروري است افزود:در حال حاضر اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم که باید به مالیات‌ها توجه ویژه‌ای شود.  
 
رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک افزود: مالیات نقل و انتقال مسکن مهر از تعاونی‌ها به فرد از 200 تا 300 هزار تومان تعیین شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
110
۱۳:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۳
دولت چرا اجرای کارهای خودشو به مردم تحمیل می کنه مشاورین املاک حق خودشونو نمیتونن بگیرن باید برا دولت ارزش افزوده هم بگیرن واقعا ظلم در حق ملت
آخرین اخبار