اراک/

گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می کنند

جالب است بدانید، برخی از گیاهان علاوه بر زیبایی، هوای خانه شما را نیز تمیز و تصفیه می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، پروژه هایی همچون نصب کفپوش یا نقاشی دیوارهای خانه منجر به انتشار مواد شیمیایی مضر و آلودگی هوای خانه می شوند. خوشبختانه، برخی از گیاهان آپارتمانی در پاکیزه کردن هوای خانه نقش موثری دارند. برای نتیجه بهتر، خوب است با توجه به فضای خانه و توان نگهداری، از چندین گلدان مختلف استفاده کنید. یا دست کم دو گلدان را داخل خانه داشته باشید.
در این مطلب 10 گیاهی را انتخاب کرده ایم که نقش پررنگی در پاکیزگی و تصفیه هوای داخل آپارتمان ها دارند.
عَشَقِه را با نام های «پاپیتال»، «پیچک انگلیسی» و «داردوست» نیز می شناسند. این گیاه، با ساقه های نرم و بالارونده، برگ‌ های کوچک و قلبی شکل دارد و به درخت، دیوار یا هر داربست دیگری می چسبد و بالا می رود. در غیر این صورت روی زمین می‌خزد. بهترین شرایط برای رشد این گیاه، در کنار پنجره و در معرض نور خورشید است.

چه کمکی می کند: شاخ و برگ های متراکم و به هم فشرده این گیاه در جذب فرمالدئید نقش موثری دارند. فرمالدئید، یکی از رایج ترین آلوده کننده های داخلی خانه است که از رنگ های ترکیبی یا رزین های کفپوش ها متصاعد می شود.
اسپاتی فیلوم
اسپاتی فیلوم نیز یکی از گیاهان پاک کننده هوای داخل خانه است. این گیاه زیبا با گل های سفید، برگ های همیشه سبز دارد و می تواند در نور کم نیز به زندگی خود ادامه دهد. البته باید هفته ای یکبار آن را آبیاری کرد. همه قسمت های این گیاه سمی هستند و باید مراقب بود. گل های این گیاه اصولا در اواخر زمستان شکل می گیرند و گاهی تا 10 هفته نیز باقی می مانند.

این گیاه که تقریبا در بیشتر روزهای سال گلدار است، هوا را از مواد سمی VOCبنزن، مواد سرطان زای موجود در رنگ ها، واکس های مبلمان و چوب و پولیش ها تمیز می کند. این گیاه زیبا همچنین استون را نیز که توسط چسب ها، پاک کننده ها و وسایل الکترونیک متصاعد می شود را نیز جذب می کند.
نخل راپیس
نخل راپیس، شبیه درخت است و پرورش آسانی دارد. این گیاه زمانی طول می کشد تا به سمت بالا رشد کند اما به محض آغاز رشد، خیلی سریع بالا می رود و برگ های آن زینت بخش محیط هستند. این گیاه به نور و رطوبت کم نیاز دارد به همین دلیل، یک گیاه آپارتمانی به شمار می رود./ع

برچسب ها: گیاهان ، تصفیه ، هوای خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.