نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان‌دستور امروز خود به شعارها و وعده‌های دکتر روحانی در خصوص حمایت اقوام و ادیان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: این وعده‌ها بارقه‌های امید را در دل آنها زنده کرد و شایسته است از تمام اقوام و پیروان مذاهب اسلامی در پست‌های کلان کشوری جمهوری اسلامی، معاونت و وزارت‌خانه‌ها و همچنین نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ناصر کاشانی نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان اظهار داشت: الحمدلله سال جدید که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری گردید، گزینه اول با حضور حماسی و پرشور مردم فهیم ایران اسلامی که در واقع لبیک به آرمان‌های انقلاب نظام و فرمایشات امام (ره) بود با این حضور حداکثری خود خط بطلانی بر یاوه‌گویی‌های استکبار زدند که ثمره و برآیند آن انتخاب "حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی" بود.

وی در ادامه افزود: ضمن عرض تبریک به وی امیدوارم که در شروع دولت خود رضای خدا و خدمت به مردم محروم و مستضعف را سرلوحه کار خویش قرار دهد و در خط امام (ره)، انقلاب و رهبر معظم حرکت نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: اگر دولت منتخب در این مسیر طی طریق نماید هیچ گزندی به کشور و نظام وارد نخواهد شد.

کاشانی در ادامه به شعارها و وعده‌های دکتر روحانی در جریان مناظره‌ها و همایش‌های انتخاباتی در خصوص حمایت اقوام و ادیان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: این وعده‌ها بارقه‌های امید را در دل آنها زنده کرد و شایسته است از تمام اقوام و پیروان مذاهب اسلامی در پست‌های کلان کشوری جمهوری اسلامی، معاونت و وزارت‌خانه‌ها و همچنین نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسلامی استفاده شود.

وی تصریح کرد: این عمل برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات نظام جمهوری اسلامی خواهد بود و بازتاب موثری در بین کشورهای اسلامی خواهد داشت.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: همان‌گونه که ما براین عقیده‌ایم که بسیاری از بیداری‌های اسلامی از انقلاب ما نشأت گرفته است این حرکت نیز به‌عنوان الگوی مناسب در این کشورها مدنظر قرار خواهد گرفت و مسیر روشنی در اداره سیاسی کشور و سایر کشورهای اسلامی خواهد بود و آن وحدت عملی که مدنظر مقام معظم رهبری است را ایجاد خواهد کرد و کلید حل بسیاری از مشکلات و موانع برسر راه توسعه روابط بین کشورهای اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان استانی است که از لحاظ ترکیب جمعیتی همان‌گونه که از نام او پیداست از دو قوم بلوچ و سیستانی تشکیل گردیده و قوم بلوچ در شمال سیستان و جنوب استان، جمعیت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند.

کاشانی ادامه داد: قوم بلوچ در شرایط سخت جوی و معیشتی همواره وفادار به کشور، نظام و آرمان‌های انقلاب بوده است و تاریخ نیز گواه براین مدعاست و آنها نیز همانند دلاورمردان کرد، آذری، عرب، لر و بختیاری از مرزهای کشور به خوبی حراست کردند.

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: شکست اسکندر‌مقدونی، دفع تجاوز انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها و شرکت در هشت سال دفاع مقدس از جمله افتخارات این قوم اصیل ایرانی است و می‌باید از این مردم وفادار که میزبان شایسته‌ای برای مقام معظم رهبری بودند استفاده شود، چرا که معظم له همواره رسیدگی و توجه به این مردم را امر فرموده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خطاب به حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر‌حسن روحانی، گفت: جناب دکتر روحانی می‌طلبد که به وضعیت استان توجه خاصی داشته باشید، این جامعه در انتخابات بیشترین درصد حضور را داشتند و بالاترین رأی در کشور را به دولت تدبیر و امید دادند و خواست آنان که همانند سایر اقوام سالهای سال با مسالمت و وحدت با آحاد ملت زندگی کردند این است که به نسبت جمعیت در اداره استان سهیم باشند.

وی ادامه داد: خواسته اصلی مردم احترام، محبت و توجه به آنان می باشد چون کرامت انسان مهمترین وجه زندگی اوست و همچنین احترام به عقاید رسومات، زبان و فرهنگ با توجه به اصل یازده قانون اساسی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

کاشانی تصریح کرد: در همین راستا اقدام اخیر شرکت ایرانسل در توهین به خلیفه دوم که خلاف فرمایش مقام معظم رهبری و در جهت خواست دشمنان نظام است را از وزیر ارتباطات خواهان پیگیری و برخورد هستیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایرانسل ، وزیر ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار