رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آذربایجان شرقی با وجود مجموعه های بزرگ تولید خودرو می تواند به عنوان قطب خودرو سازی کشور مطرح شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز ، رحمانی با اشاره به ظرفیت 500 هزار دستگاهی دو شرکت ایران خودرو تبریز و ایران خودرو آذربایجان، یادآور شد: این مجموعه های تولیدی می توانند در عرصه اشتغال زایی تاثیرات بسزایی داشته باشند.

وی گفت: تفاهم نامه اولیه تولید و ظرفیت ایران خودرو تبریز 300 هزار دستگاه بوده است ولی متاسفانه در حال حاضر کم تر از یکصد هزار دستگاه خودرو تولید می کند که امید می رود با برنامه ریزی صحیح این مهم در سال حماسه اقتصادی محقق شود.

رحمانی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ظرفیت تولید ایران خودرو آذربایجان نیز 200 هزار خودرو است و این مجموعه نیز در بلاتکلیفی به سر می برد.

وی فعالیت قطعه سازی های متعدد در استان را یاد آور شد و گفت: این مجموعه ها در حال حاظر توانایی تولید قطعات خودرو های اروپایی را داشته و این قطعات به این کشور ها صادر می شود.

رحمانی با تاکید بر تولید خودرو های به روز و با کیفیت گفت: اگر قرار بر مونتاژ خودرویی در داخل کشور است باید خودروهایی مونتاژ شوند که در حال حاضر در همان کشور اصلی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی ضمن انتقاد از عدم اعتماد به توان فنی خودرو سازی کشور گفت: متاسفانه در این خصوص خودمان را دست کم می گیریم چرا که موقعیت صادرات و توان فنی لازم در مجموعه خودروسازی کشور وجود دارد .

رحمانی در خصوص مذاکره خودروسازان بزرگ کشور با شرکت های چینی گفت: هر گونه همکاری با کشور چین می بایست منوط به همکاری های دو طرفه بوده و انتظار می رود نتیجه این همکاری ها تولید خودرو های با کیفیت در کشور باشد و در غیر این صورت مجلس به این موضوع ورود پیدا می کند.

وی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی خاطر نشان کرد: صنعت خودرو سازی به عنوان صنعت اشتغال آفرین در دنیا مطرح است و بدون شک این صنعت می تواند راهگشای مناسبی برای کاهش بیکاری در کشور باشد/س

 

برچسب ها: قابلیت ، قطب ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.