معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از راه اندازی اداره اقتصاد سلامت، ‌استاندارد و فناوری سلامت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ایرج محبی در جمع خبرنگاران با اعلام راه اندازی اداره اقتصاد سلامت، ‌استاندارد و فناوری سلامت در زیر مجموعه معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، افزود: توجه به افزایش هزینه های درمانی در تمام دنیا، اکثر دولتها و سازمان های ذیربط را وادار به تفکر در این زمینه کرده است.

وی با بیان اینکه خدمات باید از دیدگاه اقتصادی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و از این رو، اقتصاد درمان شکل گرفته است، اظهار داشت: اقتصاد درمان در اصل به معنای کاربرد علم اقتصاد در عرصه سلامت بوده که به تحلیل و بهره‌وری مطلوب منابع در جهت تأمین، حفظ و ارتقای سلامت انسان‌ها می‌پردازد.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اعلام کرد: مباحث اقتصاد درمان با تخصیص و بهره‌وری مطلوب از منابع موجود به رعایت عدالت در دسترسی به خدمات سلامت را به عنوان یک اصل مهم در تامین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد مردم در مراکز درمانی مورد توجه قرار می‌دهد.

محبی یادآور شد: علم اقتصاد درمان با تکیه بر روش های علمی، تخصیص عادلانه منابع، ارتقاء بهره وری، مدیریت اطلاعات و ارزیابی های اقتصادی می تواند کمک شایانی به مدیران و سیاست گزاران بخش درمان و سلامت در دستیابی به اهداف متعالی تامین سلامت و درمان مردم جامعه کند.

وی گفت: در این راستا اداره اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری سلامت به عنوان یکی از ارکان جدید معاونت امور درمان دانشگاه تشکیل، تا با بهره گیری از تجارب و خرد جمعی منطبق با اصول و موازین علمی نسبت به بهبود مستمر و اصلاح ساختار اقتصادی مراکز درمانی پرداخته و با ارائه راهکارهای مناسب در جهت افزایش درآمد و کاهش هزینه ها به صورتی که خللی در کیفیت و یا کمیت وظایف درمانی وارد نیاید به سمت اقتصاد درمان حرکت کنیم.

در پایان این نشست حمید رحیمی، به عنوان سرپرست اداره اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری سلامت منصوب شد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.