پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و ماه مبارک رمضان در اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ دبیر اجرایی نمایشگاه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه که در قالب 28 غرفه برپا شده 39 ناشر کشوری حاضر شده‌اند.

محمدعلی پهناور خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ناشرانی برجسته از تهران، قم، کرج و اردبیل حاضر شده‌اند تا کتب قرآنی، تفسیر، ادعیه و نرم‌افزارهای فرهنگی و هنری را در مکان واقع در مجتمع ولایت اردبیل در سه طبقه به معرض نمایش بگذارند.

وی قرآن و نور هدایتگر آن را نجات‌بخش و کمال‌افزا برای بشریت توصیف کرد و بیان داشت: قرآن نوری است که انسان در سایه تلالو آن می‌تواند از مرز گناه و خسران و تباهی نجات پیدا کرده و ره به سوی کمال ببرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه همچنین افزود: در ماه بهار قرآن جامعه اسلامی ما باید با کلام و ارزشمند‌ترین مبانی قرآنی و دستورات الهی انس و الفت بگیرد تا از قافله رشد و تعالی ارزشی و انسانی غفلت نکند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت قرآن می‌تواند بسیاری از نارسایی‌ها و معضلات و آسیب‌ها را از بین ببرد و اگر از قرآن فاصله بگیریم شر و فساد جامعه را فرا می‌گیرد.

عباس دست‌باز با بیان اینکه معضلات و آسیب‌های مختلف نظیر طلاق، سرقت، نزاع‌های دسته‌جمعی، بی‌توجهی به عفاف و حجاب و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی جوانان و نسل آینده ما را تهدید می‌کند، ادامه داد: علت این همه بلا و گرفتاری فاصله گرفتن از قرآن و فرهنگ اصیل ارزشی است.

وی گفت: اگر بتوانیم تربیت قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از معضلات، سوء اخلاق، سوء نگرش‌ها و الگوهای زشت و ناهنجار از بین می‌رود و به جای آن سبک زندگی اسلامی و ایرانی حاکم می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ادامه از مبلغان و صاحبان تریبون خواست تا با محور قرار دادن قرآن شور و نشاط معنوی و اجتماعی را ارتقا بخشند تا روز به روز بر دامنه ارزش‌ها و معنویت‌ها افزوده شود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.