امام جمعه موقت اردبیل گفت: بسیاری از گرفتاری‌ها و بلایای جهان اسلام و کشورهای منطقه دور شدن از اصل عترت به عنوان سفارش نبی مکرم اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام محمد علی فروغی در آیین گشایش نمایشگاه قرآن و عترت در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز شاهد فروپاشی حکومت به اصطلاح اسلامی مصر به سردمداری مرسی هستیم به دلیل آن است که آنها از اصل عترت دور شده‌اند و تا زمانی که به این دایره برنگردند امکان تحقق آرمان انقلابی آنها وجود نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) دو ارثیه گرانبها قرآن و عترت را به ما هدیه داده است تا با تمسک به آنها بتوانیم راه خود را بشناسیم و از جهل و گمراهی دور شویم که غفلت از هر کدام از آنها بشر را به ضلالت می‌اندازد.

امام جمعه موقت اردبیل با یادآوری اینکه عالم هستی محل ظهور و بروز حقیقت الهی است، افزود: عالم هستی را می‌توان تربیتستان و ادبستانی نامید که بشر در سایه معرفت توحیدی و شناخت ارزشی می‌تواند عظمت و جایگاه خود را اعتلا بخشد.

فروغی ادامه داد: برای رسیدن به این نقطه کمال انسان باید حقیقت خود را بشناسد و این حقیت چیزی جز ادب نگه داشتن در برابر حقایق عوالم هستی نیست چرا که این حفظ حرمت و ادب انسان را به بالاترین درجه حقیقت و کمال سوق می‌دهد.

وی با اعلام اینکه ربوبیت الهی و معرفت بشر برای رسیدن به جایگاه ارزشمند حکمی و معرفتی تعطیل‌بردار نیست، تصریح کرد: انسان در سایه دو بال هدایت درست و داشتن ادب می‌‌تواند به کنه الهی دست پیدا کند و این پیام قرآن به عنوان کتاب آسمانی است.

امام جمعه موقت اردبیل از کتاب الهی قرآن به عنوان یک تذکر و یادآوری و مرام‌نامه انسان برای رسیدن به نقطه کمال یاد کرد و گفت: از قرآن می‌توان به عنوان یادنامه انسان از سوی ذات الهی یاد کرد که این کتاب همیشه به انسان تذکر می‌دهد تا در مسیر درست حرکت کند.

وی جامعیت قرآن، کمال انسان در سایه قرآن و هدایت بشر را در یک رابطه تنگاتنگ توصیف کرد و یادآور شد: اگر بشر از این کتاب و پیام الهی اعراض کند قطعاً به نسیان می‌افتد.

فروغی در ادامه ‌ابراز داشت: قرآن تنها تئوری و نظریه نیست بلکه مسیر روشن و راه حقیقی در رسیدن انسان به کمال واقعی است که به قلب مبارک نبی مکرم اسلام نازل شده و از آن حضرت به عنوان انسان کامل و هدایتگر اصیل یاد می‌شود که شایسته است این مسیر همچنان تقویت شده و تکامل پیدا کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، دوری ، از ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.