عضو کميسيون اجتماعي مجلس گفت: در حال حاضر از هفت کميسيون بررسي کننده طرح حمايت از توليد ملي فقط يک کميسيون نظر خود را ارائه داده است، اين طرح بايد بار ديگر به کميسيون‌هاي تخصصي ارجاع داده شود تا بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عليرضا محجوب در صحن علني امروز ( چهارشنبه) در تذکر و اخطار خود نسبت به طرح حمايت از توليد ملي گفت:‌ در طرح حمايت از توليد ملي نبايد از ابداعات و اختراعات حمايت شود.

لاريجاني در پاسخ به اظهارات محجوب گفت: در حال حاضر در شرايط سخت اقتصادي به سر مي‌بريم، از اين رو موضوعات مطرح شده در اين طرح ايرادي ندارد لذا اخطار شمار وارد نيست.

محجوب ادامه داد: براساس اصل 43 قانون اساسي و سند چشم‌انداز 20 ساله خطوط حمايت از توليد ملي بايد مشخص شود و حمايت از توليد ملي شامل شرکت‌هاي خارجي نمي‌شود، متاسفانه در اين طرح بر توليد ملي تاکيد نشده و خطوط حمايت از توليد ملي مشخص نيست.

عضو کميسيون اجتماعي در ادامه در مخالفت با طرح حمايت از توليد ملي تصريح کرد: اين طرح مشتمل بر 43 ماده است و توليد ملي را با يافته‌هاي جديد هم تراز مي‌کند در صورتي که توليد ملي حمايت از کالا و خدمات بنگاه‌هاي ايراني با برند ايراني است.

وي افزود: اکنون کارگران در بنگاه‌هاي داخلي به سختي کار مي‌کنند ولي اين بنگاه‌ها از رونق افتاده است، مشکل توليد ملي تجاري‌سازي ايده‌ها نيست.

محجوب گفت: در ماده 11 اين طرح بيمه کارگران ساختماني لغو شده است، ما نبايد بيمه مظلوم‌ترين قشر را تعطيل کنيم اين با اصل 29 قانون اساسي مغايرت دارد.

عضو کميسيون اجتماعي با اشاره به موضوع بانک‌ها در طرح حمايت از توليد ملي تصريح کرد: در طرح مذکور به بانک ها توصيه شده است در صورتيکه با توصيه نمي‌توان کار کرد.

محجوب ادامه داد: اين طرح فقط به نفع کساني است که از ماليات فرار مي‌کنند، در حال حاضر به تامين اجتماعي سه سال بخشودگي داديم ولي هنوز اين روند ادامه دارد.

اين نماينده مجلس تصريح کرد: اگر توليد ملي کفاف نياز داخل را مي‌کند بايد واردات محصولات مختلف ممنوع شود.

وي افزود: در حال حاضر از هفت کميسيون بررسي کننده طرح حمايت از توليد ملي فقط يک کميسيون نظر خود را ارائه داده است، اين طرح بايد بار ديگر به کميسيون‌هاي تخصصي ارجاع داده شود تا بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: طرح ، حمایت ، تولید ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار