عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با اشاره به سالروز پذيرش قطعنامه 598 گفت: برخي مسئولين و آقايان با تحليل هاي غلط خود پذيرش قطعنامه را به امام(ره) تحميل کرده و به ايشان جام زهر نوشاندند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ اسماعيل کوثري نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز (چهارشنبه 2 مرداد) ضمن تبريک به مناسبت ميلاد امام حسن (ع) و تسليت به مناسبت شهادت اميرالمومنين علي (ع) در رابطه با حوزه انتخابيه خود گفت: بعضي نمايندگان در نطق از تهران در حال رفاه صحبت مي‌کنند، در حاليکه در بخشي از نقاط تهران ساکنين دچار مشکلات عديده‌اي هستند.

وي ادامه داد: چون اکثر نمايندگان در شمال تهران ساکن هستند، اطلاعي از مشکلات ساير نقاط تهران ندارند و ما به همراه مجمع نمايندگان تهران پيوسته پيگير مشکلات حوزه انتخابيه خود هستيم.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تصريح کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي بدانند که با آگاهي مردم مسلمان منطقه ديگر نمي‌توانند خواب راحتي داشته باشند و نمونه‌اش کشور سوريه است که مي‌خواستند دو ماهه آنجا را اشغال کنند، اما اين روزها احساس خطر کردند.

وي افزود: امروزه تروريست‌ها با حمايت دلارهاي عربستان و قطر در عمل دچار شکست‌هاي پي در پي شده، آنچنان که استکبار و رژيم صهيونيستي از اين شکست‌ها به وحشت افتاده است.

کوثري با اشاره به اقدام اخير اتحاديه اروپا مبني بر قراردادن نام حزب الله در ليست گروه‌هاي تروريستي، تصريح کرد: اتحاديه اروپا بداند همه مردم و مسلمانان و غير مسلمانان جنايات پنهاني آنها را بهتر شناخته‌اند، چرا که همانند سياستمداران‌ آمريکا شما نيز سرسپرده رژيم‌صهيونيستي هستيد.

نماينده تهران، ري و شميرانات ادامه داد: اتحاديه اروپا بداند ضرر بزرگي شامل حالشان خواهد شد و بيش از پيش تعارض‌شان در عمل مشخص خواهد شد، چرا که از طرفي نيروهاي رزمنده‌اي که در مقابل استکبار مي‌جنگند را تروريست مي‌نامند و تروريست‌هايي را که ناجوانمردانه سر زنان و مردان بيگناه مسلمان و مسيحي را مي‌برند، مورد حمايت قرار مي‌دهند.

کوثري با اشاره به نزديک شدن به سالروز پذيرش قطعنامه 598 گفت: لازم مي‌دانم قسمتي از واقعيت موضوع را در رابطه با اين قطع‌نامه عرض کنم تا درسي براي آينده باشد و نگذاريم کساني که به ظاهر مسئوليت دارند اما خود و آينده خود را بر خواست رهبري مقدم مي‌دارند تا سررشته امور را بدست گيرند.

وي افزود: رزمندگان از روز اول با دست خالي وارد صحنه نبرد با دشمن شده و صف آرايي کردند و پيروزي‌هاي بزرگي نيز بدست آوردند، اما در مقطعي که برخي مسئولين خسته شده بودند و تمايل به دنياطلبي داشتند، وقتي امام(ره) فرماني را صادر مي‌کرد به شکل ديگري تعبير و تفسير مي‌کردند.

کوثري اظهار داشت: مثلا امام راحل فرمودند اگر من بودم اولين ناو آمريکايي را که وارد خليج فارس مي‌شد را مي‌زدم و علي‌رغم آمادگي رزمندگان هيچ دستوري در اين زمينه صادر نشد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، ادامه داد: فرماندهان و رزمندگان در آن روزها درخواست مي‌کردند که توانمندي دولت و وزرا در جبهه حضور پيدا کرده و باعث تقويت رزمندگان شود، اما نه تنها امکانات اضافه نشد و زماني که دولت به ظاهر در ستاد کل قوا مسئوليت گرفت، موجب پذيرش قطعنامه شد و جام زهر را به امام(ره) نوشاندند.

کوثري در ادامه اظهار داشت: رئيس ستاد آقاي موسوي گفته بود که پول نداريم"، معاونت پشتيباني و لجستيکي که مسئوليتش با بهزاد نبوي بود، گفت "امکانات نداريم" و آقاي خاتمي معاونت تبليغات و روابط عمومي اعلام کرد مردم خسته شده‌اند و ديگر تمايلي به جنگ ندارند و لذا نه تنها مشکلي را حل نکردند بلکه اظهاراتشان باعث شد حضرت امام(ره) قطعنامه را پذيرفته و جام زهر را بنوشد.

وي افزود: امام راحل که احتمال تجاوز مجدد دشمن را مي‌داد فرمودند که نبايد از دشمن غافل شد و لذا توسط ائمه جمعه سراسر کشور و مقام معظم رهبري از مردم خواستند به سوي جبهه‌ها حرکت کنند و حضور خود را در عرصه عمل نشان دهند که اين حضور آنچنان گسترده بود که نشان داد مسئولين دولتي آن روز، مردم را نمي‌شناسند.

نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر تصريح کرد: مسئولين در آن روز تحليل‌هاي غلطي ارائه مي‌کردند، ديديم که از قول آقا سيد احمد که امام فرمودند، اگر مي‌دانستم مردم اين‌گونه به جبهه‌ها مي‌آمدند، قطع‌نامه را قبول نمي‌کردم.

وي ادامه داد: اين آقايان قطع‌نامه را به امام تحميل کردند و همين آقايان با تفکر اصلاح‌طلبي در جبهه سبز فتنه‌هاي سال 78 و 88 را برعليه مردم و رهبري طراحي و عملياتي کردند که با درايت رهبري و حضور حماسي مردم در 9 دي 88 اين توطئه هماهنگ شده داخل و خارج را خنثي و سرکوب کردند.

کوثري ادامه داد: حال سوال اين است آيا اين‌ها نبايد به اعمال ناشايست خود پاسخگو و خجالت زده مردم باشند؟ آيا مردم اين همه توطئه‌ها در ضربه‌زدن به نظام اسلامي، به آشوب کشاندن تهران در سال 78، با کفش نمازخواندن دختر و پسر کنار هم و آتش زدن عکس امام و رقص و پايکوبي در روز عاشورا و حمله به عزاداران حسيني و پرچم هاي عزاداري در سال 88 را فراموش کرده‌اند؟

عضو کميسيون ملي و سياست خارجي خطاب به رئيس جمهور منتخب حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني اظهار داشت: جناب آقاي دکتر روحاني و دکتر لاريجاني، پيشنهاد و تاکيد دارم براي روز تحليف هوشمندانه عمل کنيد و از افراد فعال و ساکتين فتنه 88 دعوت به عمل نياوريد تا به اين اميدواري به وجود آمده در جامعه جامه عمل پوشانده شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار