رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم گفت: دمای کنونی قم 39 درجه بوده که نسبت به دیروز چهار درجه گرم‌تر بوده و این دما از اهواز بالاتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا قاضی با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار کرد: دمای هوای استان دیروز نسبت به روز گذشته خود تغییر چندان محسوسی نداشته است به طوری که حداکثر دمای هوا 44 درجه و حداقل دمای هوا 25 درجه بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای امروز به 45 درجه برسد و فردا و پس فردا دمای هوای قم 44 تا 45 درجه شود ولی جریان هوای گرم تا پایان رمضان در سطح استان ادامه دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: بعد از ظهر بین ساعت 14 تا 17 احتمال وزش باد وجود دارد که سبب گرد و خاک می‌شود ولی در اکثر اوقات هوا آرام است، البته ممکن است امشب اندکی هوا ابری شود.

وی با بیان اینکه میانگین دما در خوزستان بیشتر از قم است گفت: دیروز یزد هم اندکی از قم بالاتر بود و به طور عمده در یک ماه گذشته دمای خوزستان در رتبه نخست و قم در رتبه دوم بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم با بیان اینکه ممکن است در برخی مواقع احساس دمای بالاتری وجود داشته باشد گفت: به دلیل اینکه در سطح شهر فعالیت‌هایی مانند حرکت اتومبیل‌ها وجود دارد این امکان است که دمای شهر اندکی بالاتر برود ولی دمای اعلام شده از سوی اداره‌کل هواشناسی استان به صورت استاندارد و بدون تأثیرات انسانی و شهری اندازه‌گیری می‌شود./س

برچسب ها: قم ، سبقت ، گرما ، اهواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.