قم/

خلوص نیت بزرگترین درس اهل بیت (ع) به شیعیان است

امام جمعه قم گفت: اهل بیت (ع) درس‌های فراوانی به شیعیان داده‌اند که یکی از مهمترین آنها خالص کردن نیت‌هاست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در مسجد آبشار برگزار شد اظهار کرد: در قرآن کریم برخی آیه‌ها به صورت انحصاری در مورد اهل بیت(ع) و فضائل آنها نازل شده‌اند.

وی افزود: به عقیده شیعیان در سوره مبارکه «انسان» آیاتی وجود دارد که این ویژگی را دارند و مخصوصاً به بیان فضائل اهل بیت(ع) می‌پردازند.

استادی با بیان اینکه افرادی که قصد شبهه‌افکنی دارند همواره فضائل ذکر شده برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را زیر سئوال می‌برند گفت: مطالعه بیشتر در این زمینه و نیز بیان سئوالات و شبهات مطروحه در کنار پاسخگویی به آنها موجب می‌شود تلاش‌های این گروه بدون اثر شود.

وی ادامه داد: سوره انسان در بیان حق اهل بیت(ع) نازل شده تا مسلمانان از آن درس بگیرند؛ آن بزرگواران دارای ویژگی‌ها و خصائص اخلاقی فراوانی بودند که یکی از آنها خالص بودن نیت‌ است زیرا از هر آنچه دوست داشتند انفاق می‌کردند و ما نیز باید همین ویژگی را در خود تقویت کنیم.

استادی شبهاتی را که در مورد سوره انسان مطرح شده است مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: آنها بحث مکی بودن این سوره را مطرح می‌کنند؛ حقیقت آن است که حتی بسیاری از علمای سنی مذهب هم می‌گویند شأن نزول این سوره انفاقی است که اهل بیت(ع) انجام دادند./س

برچسب ها: قم ، خلوص ، نیت ، اهل ، بیت ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.