مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از راه‌اندازی اولین دانشگاه علمی کاربردی بین‌المللی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کلام الله صفری در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: این دانشگاه با هدف آموزش رشته‌های مهارتی به ویژه در حوزه کشاورزی فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت این دانشگاه در سطح بین‌المللی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: مربیان و کارآموزان می‌توانند بومی و یا از اتباع خارجی باشند.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای شروع به کار این دانشگاه بهره گیری از مربیان و آموزش دانشجویان کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، آذربایجان، عراق، افغانستان و ترکیه پیش بینی شده است.

صفری تاکید کرد: این دانشگاه در 30 هکتار با هزینه کرد 13 میلیارد ریال برای فاز اول در دست احداث است.

وی معتقد است در حال حاضر به دلیل عدم سنخیت و نیاز و همچنین اشباع برخی رشته‌ها آموزش‌های مهارتی به سمت مهارت‌های پیشرفته متمایل شده است.

وی از جمله رشته‌های مورد نظر این گروه از آموزشها را پرورش آبزیان، ورمی کمپوست و قارچ برشمرد و ادامه داد: در نظر داریم رشته‌هایی که نیاز به آن کاهش یافته به بخش خصوصی واگذار کنیم.

به گفته مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان این گروه از رشته‌ها به صورت رایگان توسط بخش خصوصی آموزش داده می‌شوند.

صفری همچنین در خصوص تعهدات آموزشی این مرکز یادآور شد: در سال گذشته تعهد آموزشی شش میلیون و 96 هزار و 418 نفر ساعت بود که با 104 درصد تحقق برای شش میلیون و 123 هزار و 775 نفر ساعت اجرا شد.

وی تاکید کرد: با توجه به این رقم و با احتساب آموزشگاه‌های خصوصی سالانه بالغ بر 50 هزار نفر از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استان برخوردار می‌شوند.

وی افزود: آموزش دوره‌ها ساعات متغیر از چهار تا 700 ساعت را شامل می‌شود که دوره‌های چهار ساعته به عنوان دوره‌های کوتاه مدت آموزش کپسولی شناخته شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.