پزشکان به افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند توصیه اکید می نمايند تا هنگام غذا خوردن با تلفن همراه خود کار نکنند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ صحبت با تلفن همراه و یا نگاه کردن به فیلم و یا فرستادن پیام کوتاه و یا بازی با تلفن همراه و حتی مطالعه فایل های pdf می تواند اثر مخربی بر روی سلامت فرد هنگام صرف غذا داشته باشد.

گفتنی است، تلفن همراه به دلیل دردسترس پذیری راحت و همینطور بالا بودن سرعت انتقال اطلاعات در عصر حاضر به صورت یک ابزار حیاتی برای همه ی افراد تبدیل شده است، اما این ابزار می تواند ذهن استفاده کنندگان را از توجه به محیط اطراف باز دارد و باعث بروز حوادث مختلف گردد.

بررسی ها نشان می دهند، این حوادث شامل تصادفات رانندگی، شکستگی های مختلف و همینطور خوردن بی رویه و بدون توجه مواد غذایی است که می تواند باعث بروز چاقی و اضافه وزن در افراد شود.
 
از دیگر عوامل بروز چاقی و اضافه وزن در اثر استفاده از تلفن همراه بی نیاز کردن افراد به انجام فعالیت های فیزیکی مانند انجام کارهای روزمره، دیدار با دوستان، پرداخت قبوض و سایرکارهایی است که قبلا فیزیکی و نه مجازی صورت می گیرد.

استفاده از تلفن همراه حتی بدتر از استفاده از رایانه های شخصی می تواند باعث چاقی و اضافه وزن در افراد شود، پزشکان توصیه می کنند تا ساعات کار با تلفن همراه بویژه در نوجوانان با نظارت والدین آنها کاهش یابد.
برچسب ها: موبایل ، غذا ، نوجوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار