رئيس اداره بهبود توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان همدان گفت: شهرستان همدان با توليد 24 هزار تن سير مرغوب رتبه نخست را در استان از آن خود كرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمد بحيرايي در بازديد از مزرعه سير در يكي از روستاهاي مريانج خاطرنشان كرد: در مزارع شهرستان عمليات كاشت، داشت و برداشت به دو صورت مكانيزه و سنتي انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه سطوح زيركشت سير در اين شهرستان يك هزار و 700 هكتار است، افزود: متوسط عملكرد برداشت سير اين شهرستان، 14 تن در هكتار است كه با اين روند توليد قسمتي از سير توليد شده به كشورهاي عربي، تركيه و كشورهاي استقلال‌يافته به شوروي سابق صادر مي‌شود.
بحيرايي تصريح كرد: ارزش اقتصادي حاصل از توليد سير در شهرستان همدان حدود 35 ميليارد و 500 ميليون تومان برآورد شده است.
وي به مشكلاتي كه در توليد اين محصول وجود دارد اشاره و بيان داشت: كمبود كارهاي تحقيقاتي در زمينه ارتقاء كمي و كيفي سير، كوچك و خرد بودن اراضي، كمبود صنايع تبديلي و تكميلي، و نبود انبارهاي فني و مكانيزه خصوصاً سردخانه مخصوص نگهداري محصول سير، بالا بودن هزينه كارگري و نيز كاهش سطح مكانيزه در سطح شهرستان مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه عدم تبليغات لازم در شناساندن سير همدان در بازارهاي جهاني از مهم‌ترين مشكلات در اين خصوص به شمار‌مي‌رود، افزود: لذا محصول سير براي اينكه جايگاه گياه خود را در جهان پيدا كند نيازمند تبليغات بين‌المللي است./س
برچسب ها: سیر ، همدان ، رتبه نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.