شماري از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در مقابل خبرگزاري آناتولي ترکيه تظاهرات و سياستهاي دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور را عليه فعالان رسانه محکوم کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آناتولي، شرکت کنندگان در اين  تظاهرات تأکيد کردند ترکيه به  زندان هر خبرنگاري تبديل شده است که ديدگاهش را آزادانه اعلام مي کند تا جاييکه در صدر کشورهايي قرار گرفته است که بيشترين تعداد خبرنگاران بازداشت شده را دارد.

زکي جن رئيس حزب جمهوريخواه خلق شاخه آنکارا  گفت:  رسانه هاي ترکيه در سايه دولت عدالت و توسعه ، آزادي خود را از دست داده اند . رسانه هاي ترکيه وضع بدي دارند و تا زمانيکه مجوز دولت را به دست نياورند نمي توانند هيچ خبري را پخش کنند به همين سبب آمده ايم تا به سياستهاي اردوغان در قبال خبرنگاران اعتراض کنيم.

عزت جانين از نمايندگان مجلس ترکيه از حزب جمهوريخواه خلق گفت: به صراحت بگويم از زمانيکه حزب عدالت و توسعه روي کار آمده ، ترکيه به ز ندان بزرگي براي خبرنگاران تبديل شده است رسانه هاي ترکيه به دو بخش تقسيم شده اند يکي تسليم دولت شده اند و دومي تحت تعقيب است  زيرا بر اصول و ارزشهاي خبرنگاري پافشاري مي کند خبرنگاران زيادي به علت پخش صادقانه خبر زنداني شده اند در حوادث اخير که تظاهرکنندگان خواستار سرنگوني  اردوغان شدند بيش از سي خبرنگار از کار بيکار شدند زيرا حوادث را پوشش دادند آنها براي ترساندن خبرنگاران تلاش مي کنند تا انتقاد نکنند.

تظاهرکنندگان تاج گل مشکي در مقابل مقر خبرگزاري آناتولي قرار دادند تا بگويند رسانه هاي آزاد در ترکيه مرده است.

عصمت اوزجليک سردبير روزنامه آديدنليک گفت: رسانه‌هاي ترکيه به وضع عجيبي رسيده است بيش از 90خبرنگار زنداني هستند و بيش از 100خبرنگار نيز برايشان احضاريه قضايي صادر شده است تا جاييکه ترکيه به کشوري تبديل شده است که بيشترين مصادره رسانه ها در آن صورت مي گيرد و خبرنگاران دستگير مي شوند و باعث ترس و وحشت خبرنگاران شده است و آنها پيش از نوشتن خبر بايد به فکر عاقبت آن باشند.



برچسب ها: تظاهرات ، آناتولی ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار