مدیر سازمان حج و زیارت همدان از پرواز دوسویه همدان-بغداد و همدان-جده در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این باره گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استاندار همدان و دیگر مجریان در آینده نزدیک شاهد برقراری پرواز دوسویه همدان-بغداد و همدان-جده از فرودگاه همدان هستیم.
اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: دور بودن مکان‌های استقرار کاروان‌های زائران ایرانی از امکان زیارتی، همواره عمده‌ترین شکایت زائران را در بر داشته که در این خصوص می‌توان گفت: منازل نزدیک به اماکن متبرکه از محدودیت برخوردار بوده و مسئولان موظفند که در هر نقطه زیارتی براساس عدالت، محل اقامت زائران را تنظیم کنند.
وی اضافه کرد: افرادی که در یک شهر نزدیک محل زیارتی اقامت داشته‌اند در شهر دیگر برای تحقق عدالت در هتل‌های دورتر مستقر می‌شوند البته جابجایی آنها به علت دوری از اماکن زیارتی با خودرو صورت می‌گیرد.
اسماعیلی در ادامه بیان کرد: در برخی مواقع مسئول کاروان به علت مسایل امنیتی و حفظ جان زائران از حضور در برخی از شهرها که ناامن هستند خودداری می‌کنند که این امر نباید شکایت زائران را به همراه داشته باشد.
وی با ذکر اینکه هر ساله 28 هزار زائر از همدان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، اظهار داشت: حضور بدون مجوز به صورت قاچاق در اماکن متبرکه عراق تا حد قابل توجهی کاهش یافته است./ل
برچسب ها: پرواز ، دوسویه ، همدان ، بغداد ، جده ، حج ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار