آخرين هفته هاي مديريتش بر سينما، ايام خوشايندي براي او نيست. شايد به همين دليل شمقدري در سال جديد مثل سابق از ستاره هاي هميشه حاضر در صحنه رسانه ها نيست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛آخرين هفته هاي مديريتش بر سينما، ايام خوشايندي براي او نيست. شايد به همين دليل شمقدري در سال جديد مثل سابق از ستاره هاي هميشه حاضر در صحنه رسانه ها نيست. او که در اين چهار سال اخير يکي از پرحرف ترين مديران سينمايي کشور طي سه دهه گذشته بود، اين روزها ظاهرا براي مصاحبه و اظهارنظرهاي خبرساز دل و دماغ سابق را ندارد. 

مهمترين پروژه هاي او و تيم مديريتي اش وضعيت نامعلومي دارند. از يکسو تبديل معاونت امور سينمايي وزارت ارشاد به سازمان سينمايي به شکل کامل به سرانجام نرسيده و اصلا بعيد نيست که در دولت جديد، سينماي کشور دوباره در قالب معاونت وزارت ارشاد قرار بگيرد و اگر اين اتفاق رخ دهد، کاري از دست او و يارانش ساخته نيست.

از سوي ديگر حاصل چهار سال زورآزمايي و سازمان سينمايي با اصناف سينماي ايران که دو سال پيش به تعطيلي خانه سينما منجر شد، از پيروزي به شکست ناگهاني انجاميد.

نامه تند و صريح محمود احمدي نژاد که ماه گذشته خطاب به مديران فرهنگي دولت منتشر شد، تلاش هاي چهارساله شمقدري براي توقف فعاليت خانه سينما و تشکيل يک مجموعه صنفي زير نظر سازمان سينمايي را کاملا به باد داد.

هيئت مديره خانه سينما بلافاصله براي 6 مرداد اعلام فراخوان مجمع عمومي داد و به نظر مي رسد پيش از استقرار دولت جديد، خانه سينما بازگشايي شود.

اين تلخ ترين پايان براي رئيس سازمان سينمايي است که انرژي فراواني را طي چهار سال مديريتش صرف چالش با خانه سينما کرد.

به نظر مي رسد که رئيس دولت نهم مصمم است خانه سينما در آخرين روزهاي کارش به عنوان رئيس جمهور، باز شود و کاري از دست شمقدري ساخته نيست. از شهريور 91 که هيئت مديره خانه سينما به ديدار رئيس جمهور رفت، سازمان سينمايي هرکاري توانست کرد تا خانه سينما به شکل سابق به صحنه بازنگردد، اما پيروزي روحاني در انتخابات رياست جمهوري، بازگشايي خانه سينما را اجتناب ناپذير کرد.

به خصوص که رئيس جمهور منتخب در مناظره ها و سخنراني هايش از تعطيلي جامعه اصناف انتقاد کرده بود، اما شمقدري حالا شاهد بازشدن خانه سينما به دست رئيس جمهوري است که هشت سال پيش برايش فيلم تبليغاتي ساخته بود و در پيروزي او در انتخابات 84 نقش داشت.

براي او و دوستانش جوجه ها نه در آخر پاييز، که در نيمه تابستان شمرده شدند! /ص

منبع : ماهنامه 24
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار