مسابقات جهانی دو و میدانی با حضور 6 نماینده کشورمان از 19 تا 27 مرداد در مسکو پایتخت روسیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 19 مرداد شهر مسکو میزبان دو و میدانی کاران جهان است.

ملی پوشان ایرانی در 4 ماده این رقابت ها را پشت سر می گذارند.

*دوندگان سرعت؛ شگفتی سازان

برای نخستین بار کشورمان در ماده دو سرعت 2 نماینده دارد. حسن تفتیان و رضا قاسمی ملی پوشان ایرانی در این عرصه هستند که به ترتیب ورودی B,A رقابتهای جهانی را در جام کازانف قزاقستان کسب کرده اند.

رضا قاسمی با ثبت رکورد 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه به المپیک 2012 لندن راه یافت اما 100 متر را در 10 ثانیه و 31 صدم ثانیه دوید تا نفر 34 المپیک شود.

اما حسن تفتیان لقب پسر باد ایران را از قاسمی گرفت و با ثبت رکود 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه در جام کازانف قزاقستان ضمن کسب مدال طلای این رقابتها رکورددار ایران در این ماده لقب گرفت.

تفتیان در حال حاضر سریع ترین دونده آسیاست اما در مسابقات قاره کهن به دلیل آسیب دیدگی نتوانست راه به جایی ببرد.

*رحیمیان؛ تنها پیاده روی ایرانی در مسکو

ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی، دیگر نماینده ایران در این رقابت هاست.

وی در مسابقات آسیایی ژاپن که اسفند ماه 91 برگزار شد با ثبت رکورد یک ساعت و 24 دقیقه و 8 ثانیه ضمن کسب سهمیه B مسابقات جهانی رتبه 4 آسیا را به خود اختصاص داد.

رحیمیان در مسابقات المپیک 2012 در 2 کیلومتر آخر راه نرفت و لندن را دست خالی ترک کرد.

*حدادی و صمیمی؛ رقبای سایه به سایه

"احسان  حدادی"، نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک در رقابت های ورلدچلنج که تیرماه در کشور چک برگزار شد با پرتابی به مسافت 66 مترو 98 سانتی متر ورودی A رقابتهای جهانی را کسب کرد.

مشکلاتی که "حدادی" با فدراسیون دو و میدانی داشت باعث شد که وی در مصاحبه های متعدد اعلام کند که "دیگر برای ایران پرتاب نمی کنم". ولی احسان حدادی در آخرین گفتگوی خود با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: " آمادگی لازم برای شرکت در رقابت های جهانی را ندارم".

"محمود صمیمی" نفر دوم پرتاب دیسک ایران دیگر نماینده ایران در این رقابت هاست که در مسابقات رکوردگیری کشوری با پرتابی به مسافت 64 متر و 9 سانتی متر راهی مسابقات جهانی شد.

وی در مسابقات آسیایی به سکوی رقابت ها نرسید و در یونیورسیاد نیز به رتبه 5 دست یافت، با 1122 امتیاز در سال 2012 در مکان 43 پرتاب دیسک دنیا قرار گرفت.

*لیلا رجبی؛ تنها بانوی ایرانی حاضر در رقابت های جهانی دو و میدانی

"رجبی" با پرتابی به اندازه 187 متر و 13 سانتی متر، رکورد دار پرتاب وزنه در بین بانوان ایرانی محسوب می شود و یکی از سه پرتاب گر وزنه برتر آسیا در بخش بانوان است.

وی نخستین بانوی ایرانی در المپیک 2012 بود اما در این رقابت ها به فینال نرسید و لندن را با رتبه بیست و یکم ترک کرد.

اشک های او پس از مسابقات نشان دهنده عدم رضایت خودش از این حضور بود.

ملی پوشان هم چنان فرصت دارند تا 17 مرداد تمرینات آماده سازی خود را ادامه دهند.

باید گفت عملکرد ملی پوشان ایرانی در رقابت های آسیایی قابل قبول نبود و کسب 3 مدال نقره در مواد پرتاب وزنه، پرتاب دیسک و پرش از ارتفاع توسط لیلا رجبی، محمد صمیمی و کیوان قنبر زاده نتوانست رضایت جامعه دو و میدانی را به ارمغان آورد و عملکرد ملی پوشان از سوی تمام کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت.

مسابقات جهانی مسکو فرصتی است برای ملی پوشان تا بار دیگر رضایت مسئولان و منتقدان را جلب کنند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار