وزیر دفاع کره جنوبی از کره شمالی خواست توافقنامه آتش بس را که به جنگ دو کره در فاصله سالهای 1950 تا 1953 پایان داد، رعایت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین‌هوا ; کیم کوان جین در نشستی در مرکز سئول به مناسبت شصتمین سالگرد امضای توافق آتش بس در بیست و هفتم ماه ژوئیه سال 1953، اعلام کرد: «من امیدوار هستم کره شمالی به توافقنامه آتش بس پایبند باشد و با رویکردی صادقانه و عاقلانه، تصمیمی درست بگیرد».

کیم با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی و گلوله‌باران جزیره مرزی یئون‌پیئونگ کره جنوبی، پیونگ‌یانگ را به علت فعالیت‌هایش در نقض توافقنامه آتش بس مقصر دانست.کره جنوبی از همه 21 کشوری که برای مبارزه در کنار این کشور در جریان جنگ دو کره نیرو اعزام کردند، برای شرکت در مراسم روز شنبه در سالگرد آتش‌بس دعوت کرده است.

وزیر دفاع کره جنوبی هشدار داد کره شمالی می تواند «هر زمانی دست به اقدام تحریک‌آمیز بزند».وی همچنین اعلام کرد پیونگ‌یانگ در قبال جلوگیری از توقف مجدد فعالیت مجتمع صنعتی کائه‌سونگ در جریان گفتگوهای در سطح کاری اخیر، «رویکرد صادقانه ای نشان نداد».گفتگوهای بین سئول و پیونگ‌یانگ برای بازگشایی این مجتمع صنعتی مشترک در شهر مرزی کائه‌سونگ کره شمالی روز پنجشنبه پس از ناتوانی دو طرف از برطرف کردن اختلافات خود، شکست خورد.

برچسب ها: کره ، جنوبی ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار