كارگردان "رسوايي" گفت: هنر ما در جنگ بيشتر از آدم‌كشي، آدم‌سازي بود اما فيلم‌هاي جنگي ما در خصوص آدم‌كشي ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در نمايشگاه قرآن "مسعود ده‌نمكي" كارگردان فيلم‌هاي "اخراجي‌ها" 1 و 2 و 3 شب گذشته در نشست بخش ره‌يافتگان در خصوص ساخت فيلم "اخراجي‌هاي يك" عنوان كرد: اهميت رسانه براي همگان معلوم است و من هم بعد از ده سال كار مطبوعاتي به اين نتيجه رسيدم كه با زبان تصوير حرف بزنم چرا كه فكر مي‌كردم زبان تصوير تاثير‌گذار‌تر است. 

وي ادامه داد: خوشبختانه جامعه‌ي ما از نگاه خاص كنار كشيده و مردم با ذربين به مسائل درون جامعه نگاه مي‌كنند. 

"ده‌نمكي" به شخصيت "مجيد سوزوكي" در "اخراجي‌ها يك" اشاره كرد و گفت: "مجيد سوزوكي" به سلوك رسيده بود و همانند كساني كه به تكامل مي‌رسند و روي سكو قرار مي‌گيرند از اين فرصت به نحو احسن استفاده مي‌كنند تا آسماني مي‌شوند. 

وي افزود: يعد از ساخت فيلم "اخراجي‌هاي يك" عده‌ي زيادي شروع به نوشتن خاطرات‌شان در جنگ كردند و از هشت سال دفاع مقدس گفتند. 

"ده‌نمكي" تصريح كرد: جلوي چشمان ما اتفاق بزرگي در جنگ رخ داد به طوري كه اسراي عراقي كه به اسارت ما بوند و در جنگ بر روي ما اسلحه كشيدند زماني اسير بودند به سمت ايمان واقعي آمدند متحول شدند از بسياري از بسيجي‌هاي ما بسيجي‌تر جمگيدند. 

وي در خصوص خود براي ساخت فيلم "اخراجي‌ها" گفت: قصد من از ساخت اينگونه فيلم‌ها اين بود كه ديگر مطلق در مورد آدم‌ها قضاوت نكينم گرچه نمي‌توان همه‌ي حرفها را در فيلم بزنيم و واقعيت‌ها را نشان بدهيم. 

"ده‌نمكي" بيان كرد: هنر ما در جنگ بيشتر از آدم‌كشي، آدم‌سازي بود اما متاسفانه بسياري فيلم‌هاي جنگي ما در خصوص آدم كشي ساخته شده است. 

وي خاطر نشان كرد: چنانچه تاريخ را درست تعريف كنيم ديگر با ساختن اين چنين فيلم‌هاي سرو صدا نمي‌شود يا نسبت به برخي ادم‌ها گارد گرفته نمي‌شود./ي2

برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن ، ده نمکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار