معاون اجرايي رئيس‌جمهور با بيان اينکه در حال حاضر تمام دولتمردان، وزرا و مسئولان با دولت منتخب در تعامل هستند، جلسات متعدد برگزار کرده‌اند و گزارش‌های کاملی نیز به رئیس‌جمهور منتخب ارائه داده‌اند، گفت: با این اقدام و اخذ گزارش‌ها توسط دولت مستقر، دولت آینده حداقل یک ماه در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها جلو افتاده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت حميد بقايي معاون اجرايي رئيس‌جمهور در خصوص اينکه اکبر ترکان نماینده رئیس‌جمهور منتخب، موضوعاتی در خصوص اینکه دولت تا پایان فعالیت خود دیگرمصوباتی نداشته باشد، گفت: انتقادها و اظهار نظرهای برخی افراد مبنی بر اینکه دولت کاری نکند و مصوبه‌ای نداشته باشد حرف درستی نیست.

وي ادامه داد: بر این باور هستیم که دولت مستقر تا روز 12 مردادماه قانوناً اداره و مسئولیت کشور را بر عهده دارد و در قبال مسائل کشور پاسخگو است. برای همین نمی‌توان مدعی شد که در حال حاضر دولت کاری انجام ندهد و مصوبه‌ای نداشته باشد چرا که اگر در این ایام اتفاقی در کشور بیافتد مسئولیت آن با کیست؟ آیا غیر از این است که دولت مستقر مسئولیت آن را بر عهده دارد؟

بقايي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر انعقاد قراردادهای میلیاردی در انتهای فعالیت‌های دولت تصريح کرد: این موارد تماماً خلاف واقع است. قبلاً صحبت‌هایی از این دست شده ولی چنین ادعاهایی اصلاً صحت ندارد. انعکاس این اخبار دروغ کاملاً اشتباه است و نباید وارد فضای رسانه‌ای کشور شود.

معاون اجرايي رئيس‌جمهور ادامه داد: قبلاً هم نظر صریح خود را درباره این موارد کذب مطرح کرده‌ایم و اعتقاد داریم اینگونه اخبار بر مبنای شایعات مطرح در برخی محیط های اداری و محافل رسانه‌ای مطرح می شود.
 
وي همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص اقدامات صورت گرفته در راستاي تعامل دولت مستقر و منتخب اظهار داشت: بیشترین همکاری و تعامل با دولت منتخب از طرف همین دولت انجام شده که قطعاً تاکنون این میزان همکاری سابقه نداشته است. در کداميک از دولت‌های قبلی سراغ دارید که چنین تعاملی شکل گرفته باشد؟ این موضوع یک واقعیت آشکار است.

بقايي اضافه کرد: در حال حاضر تمام دولتمردان، وزرا و مسئولان با دولت منتخب در تعامل هستند. جلسات متعدد برگزار کرده‌اند و گزارش‌های کاملی نیز به رئیس‌جمهور منتخب ارائه داده‌اند.

وي افزود: با این اقدام و اخذ گزارش‌ها توسط دولت مستقر، دولت آینده حداقل یک ماه در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت ها جلو افتاده است.

معاون اجرايي رئيس‌جمهور در پايان تاکيد کرد: این میزان تعامل و همکاری تاکنون در هیچ یک از دولت‌ها سابقه نداشته است که این امر نیز ابتکار محمود احمدی‌نژاد بوده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار