نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات دنیای اسلام فهم باطل است و استکبار جهانی از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد تفرقه در دنیای اسلام بهره گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌‌فرد در صحن علنی امروز (یکشنبه) و در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن لیالی قدر اظهار داشت: لیالی قدر قله‌های بلند عبودیت، بندگی و نزول رحمت خدای سبحان است.  
 
نایب رئیس مجلس ادامه داد: امیدواریم با فهم درست از آموزه‌های دینی و آراستگی به معارف کتاب وحی از سعادت دنیا و آخرت بهره‌مند شویم.
 
وی تصریح کرد: باید بتوانیم با سعی برآمده از عقلانیت، سعادت را برای امت اسلامی رقم بزنیم.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: یکی از معضلات دنیای اسلام فهم باطل و دریافت غلط از مفاهیم دینی است و استکبار جهانی از این موضوع ابزاری برای ایجاد تفرقه در صفوف جهان اسلام و ایجاد چهره سیاه از دین بهره گرفته است.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای نجات از این تهدید هولناک راهی جز فهم دین از زبان امیرالمومنین علی (ع) نیست؛ مسلمانان راهی جز تحکیم پیوند با اهل بیت پیامبر اعظم ندارند.  
 
وی اظهار داشت:‌ امیرالمومنین بالاترین گوهر و ارزشمندترین سرمایه را عقل و دین می‌داند و مفارغت عقل را مساوی با مفارغت حیات و برابر با مرگ جامعه تصویر می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: امیرالمومنین جدایی از دین را اساس ناامنی در جوامع بشری می‌داند و در سایه حرکت در مشعل پرفروغ عقل و خورشید فروزان وحی، جامعه به نور علم و دین نورانی می‌گردد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم جهل خود را به علم و جان خود را به دینداری نورانی و در پرتو خدای متعال حرکت کنیم.  
 
وی گفت:‌باید عالی‌ترین سطح از سعادت و برترین افق از وحدت در دنیای اسلام با فهم درست از دین را در برابر دشمنان به نمایش بگذاریم؛ امروز دنیای اسلام سخت به این آموزه‌ها نیازمند است تا شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌ها برای پایمال نمودن حقوق ملت مظلوم فلسطین نباشد و همچنین شاهد سکوت سردمداران خودفروخته دنیای اسلام در برابر این جنایت بزرگ نباشد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: ابوترابی ، بندگی ، رحمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار