مديرکل دفتر بهبود کيفيت، فرآوري و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات کشور با اشاره به صادرات 18 هزار و 110 تن انواع آبزيان در سه ماه اول سال جاري از افزايش 51 درصدي ان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


عيسي گل شاهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اين ميزان صادرات به  ارزش حدود 63 ميليون دلار انجام گرفته که  از نظر وزني 51 و از نظر ارزشي 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وي افزود: بيشترين حجم صادرات امسال مربوط به  انواع ماهيان استخواني به ميزان حدود 15 هزار و 500 تن و به ارزش 53 و نيم ميليون دلار بوده است.

گل شاهي با اشاره به افزايش 45 درصدي انواع ماهيان صادراتي ادامه داد: انواع ماهي هاي صادراتي نسبت به دوره مشابه سال پيش 45 درصد از نظر وزني و 27 درصد از نظر ارزشي افزايش يافته اند.

به گفته وي صادرات آبزيان به طور عمده به کشورهايي مثل عراق، کويت، امارات، چين، ويتنام، کره جنوبي و تايلند انجام مي گيرد.

**صادرات 11 تن  انواع ماهي زينتي

گل شاهي همچنين با بيان اين مطلب که در صادرات ماهيان زينتي تعداد آن ها مهم است ولي در امار ثبتي گمرک وزن اين ماهيان به تن ثبت مي شود گفت: عدد تناژي آن ها ممکن است کم باشد ولي اگر تقسيم بر تعداد شود ميزان قابل توجهي را شامل مي شود.

وي افزود: حدود 11 تن انواع ماهيان زينتي، به ارزش 79 هزار دلار به کشور عراق و ترکيه صادر شد.

**افزايش 91 درصدي صادرات ميگو

به گفته گل شاهي صادرات ميگو نيز در سه ماه اول امسال 1512 تن به ارزش 7 و نيم دهم ميليون دلار بوده که نسبت به سال قبل با افزايش 91 درصدي از نظر وزني و 88 درصدي از نظر ارزشي برخوردار بوده است.

به گفته اين مقام مسئول بازارهاي اصلي صادرات ميگوي کشور شامل امارات، کويت، عمان، قطر و چند کشور اتحاديه اروپا هستند.

**افزايش 534 درصدي صادرات خوراک آبزيان

وي ادامه داد: صادرات خوراک آبزيان (انواع خوراک ماهي و ميگو) هم به ميزان 692 تن و به ارزش 565 هزار دلار انجام گرفت که اين ميزان در مقايسه با پارسال از نظر وزني 5.3 برابر (534 درصد افزايش) و از نظر ارزشي 3.8 برابر (376 درصد افزايش) رشد کرده است.
به گفته گل شاهي اين محصول به لبنان صادر مي شود.

مديرکل دفتر بهبود کيفيت، فرآوري و توسعه بازار سازمان شيلاتي همچنين با اشاره به صادرات ميگوي مولد زنده براي تکثير گفت: صادرات اين ميگو در سال جاري طي مدت 3 ماه نسبت به مدت زمان  6 ماهه سال قبل با رشد 2 برابري همراه بوده است.

گل شاهي در پايان با اشاره به صادرات 200 کيلوگرم خاويار پرورشي به ارزش 141 هزار دلار افزود: صادرات خاويار در مقايسه با سال گذشته با رشد 100 درصدي مواجه بوده است.

به گفته وي خاويار پرورشي به کشورهاي امارات و اتحاديه اروپا صادر مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آبزیان ، ماهی ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار