استاد رشته مدیریت دانشگاه گفت:تحقيقات راهبردی بازار يكي از بخش هاي مهم در سامانه اطلاعات صادراتی با نگاه بازاريابي است .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان «احمدرضا شکرچی زاده»در همایش «آمادگی شرکت ها برای صادرات»در اتاق اصفهان افزود:با استفاده از تحقيقات بازاريابي مي توان با مصرف كنندگان،توليد كنندگان،خريداران،مديران بازاريابي و در كل باعموم مردم ارتباط برقرار كرد و از اين طريق به تبادل اطلاعات پرداخت.

وی تصریح کرد:داشتن راهبردی صادرات،منابع سازمان،انگیزش سازمان،تعهد مدیریت ارشد،توانایی رقابت و آمادگی سازمان ، شش توانمندی بنگاهها برای صادرات است .

این استاد رشته مدیریت مديريت راهبردی را رويكردي دانست كه زاييده عصر تغييرات سريع است و مي توان آن را يك نوع ديدگاه و فني براي برنامه ريزي انعطاف پذير در مقابل تغييرات سريع به شمار آورد و افزود:اگر به بازاري وارد شويم و نتوانستيم سهم بازار را بدست آوريم خروج از بازار بدون تقبل هزينه هاي اضافي امكان پذير نخواهد بود.

وی اضافه کرد:سوالات مطرح برای صادرات از دید مدیریت راهبردی شامل راهبرد هاي ورودي به بازارهاي بين المللي و عوامل راهبردی موثر بر انتخاب آنها چه مي باشند ؟چگونه شركتهاراهبردهاي ورود به بازارهاي بين المللي را انتخاب مي كنند است.

شکرچی زاده تاکید کرد:تحقيقات بازاريابي در پي شناسایي و گردآوري و تجزيه و تحليل آن دسته از اطلاعاتي بر مي آيد كه به فرصت هاي بهتري در ارائه و عرضه كالا يا خدمات خاصي مي انجامد يا مشكلات و تهديدهاي پيش راهبرد روي بازاريابي كالا يا خدمات خاصي را تبيين كرده و راهكارهاي برون رفت از مشكلات را ارایه مي دهد .

وی نقش بخش بازاریابی و فروش در رقابت بنگاههای اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت:شناخت ،تجزیه و تحلیل و توان پیش بینی بازار از جمله رویکرد های مهم صادراتی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.