مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت تمام آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله ارسباران تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، تراب محمدی صبح امروز در جلسه کار گروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر افزود: با اتمام مرمت بازار اهر در سال گذشته، مرمت سایر آثار تاریخی آسیب‌دیده این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

محمدی تصریح کرد: خانه دکتر قاسم‌خان، خانه عطایی، کاروانسرای گویجه‌بل و گویجه‌درق از جمله دیگر آثاری هستند که در اثر زلزله آسیب‌دیده بودند و هم اکنون در دست مرمت قرار دارند.

آماده شدن طرح تفضیلی و جامع گردشگری آذربایجان‌شرقی

وی همچنین از آماده شدن طرح تفضیلی و جامع گردشگری ارسباران خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول پنج سال اخیر تلاش کرده ایم اعتبارات در حوزه گردشگری عادلانه در شهرستان های مختلف توزیع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه هیچ قولی در شهرستان اهر داده نشده که عملی نشده باشد، تصریح کرد: تمام تلاش ها جهت ارتقای شاخص های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان انجام گرفته و می‌گیرد.

محمدی با اشاره به نیاز اهر به توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه در زمینه اسکان یادآور شد: شهرستان اهر علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی دارای ظرفیت‌های معنوی و مردمی بالایی است که می تواند برای سرمایه‌گذاران بسیار امید بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از زیر ساخت‌های اساسی همچون چهار بانده شدن راه این شهرستان، در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش گردشگران و اسکانشان در اهر خواهیم بود که نیاز به افزایش هتل و اماکن اقامتی را در اهر ضروری می‌کند.

یادآور می شود، جلسه گروه کاری  تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر با حضور مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، فرماندار اهر، نماینده این شهرستان در مجلس و جمعی از مدیران ادارات مرتبط، با تصویب مصوباتی در شهرستان اهر برگزار شد.
برچسب ها: مرمت ، اهر ، تاریخی ، زلزله زده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.