کارشناس مسوول پیش بینی اداره هواشناسی کرمانشاه گفت: برای دومین روز متوالی، آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردها و گرد و خاک در شهرستان های مرزی غرب استان کرمانشاه بویژه قصرشیرین از حد استاندارد خارج شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سعید قاسمی افزود: هم اینک میزان دید افقی در قصرشیرین پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که 10 هزار متر است، کمتر است که این امر نشان از آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی در غرب کشور دارد.

وی تصریح کرد: همچنین دید افقی ناشی از گرد و غبار در شهرستان سرپل ذهاب هم اکنون سه هزار متر، گیلانغرب شش هزار متر و بخش مرزی سومار از توابع قصرشیرین نیز شش هزار متر گزارش شده است.

قاسمی اظهار کرد: پیش بینی می شود گرد و غبار در چند ساعت آینده از هوای مناطق مختلف استان کرمانشاه کاسته شود ولی شرایط برای تشکیل طوفان های گرد و غبار بر روی کشور عراق همچنان مهیاست.

به گفته وی، احتمال نفوذ غبار برای امشب و فردا در نقاط مختلف این استان وجود دارد ضمن اینکه این گرد و خاک برای نواحی مرزی غربی از نمود بیشتری در این ایام برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: دمای فعلی هوای قصرشیرین 35 درجه سلسیوس بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت سه درجه سلسیوس کاهش داشته است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه بخصوص نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های کشور عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین در چند سال اخیر همواره با معضل آلودگی هوا و پدیده ریزگردهای مهمان ناخوانده درگیر بوده بطوریکه امسال تاکنون 45 روز هوای این شهرستان از حد مجاز و استاندارد خارج شده که این امر تهدیدی برای سلامت مردم این منطقه است./س

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، قصرشیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.